ДИПЛОМСКЕ
АКАДЕМСКЕ СТУДИЈЕ
ГРАЂЕВИНАРСТВО
САОБРАЋАЈНИЦЕ
Сврха студијског програма |
Студијски програм: грађевинарство-саобраћајнице има јасно дефинисану сврху и улогу у образовном систему, доступну јавности. Сврха студијског програма грађевинарство-саобраћајнице је образовање студената за пројектовање и грађење објеката у области саобраћајница. Овај студијски програм обезбеђује стицање компетенција које су друштвено оправдане и корисне. Сврха студијског програма грађевинарство-саобраћајнице је у складу са основним задацима и циљевима Грађевинско-архитектонског факултета у Нишу. Реализацијом студијског програма грађевинарство-саобраћајнице се школују дипломирани инжењери грађевинарства-мастер научних и стручних знања из грађевинске струке у области саобраћајница који поседују компетентност у европским и светским оквирима. Исход процес учења је знање које студентима омогућава коришћење стручне литературе, примену знања за решавање проблема које се јављају у професији и омогућавање, у случају да се студенти за то определе, наставак студија на специјалистичким или докторским студијама. Завршетком дипломских академских студија студент: - поседује знања потребна за разумевање процеса грађења и пројектовања свих врста саобраћајница и одговарајућих грађевинских објеката, -
научи да се придржава закона, стандарда и моралних и
етичких норми струке, -
може самостално да доноси одлуке при решавању
конкретних инжењерских задатака на основу реално процењених информација,
претпоставки, аргумената и анализа, -
прихвата најновије резултате научно-технолошког
прогреса и корист савремене методе рада, -
има способност интегрисања знања у циљу решавања
комплексних проблема грађевинске делатности, -
поседује знање које му омогућава примену оригиналних
идеја и непосредно укључивање у научно истраживачки рад, -
има способност за комуникацију и размену информација
и идеја о проблемима везаним за грађевинску струку са одговарајућим
стручњацима унутар и ван струке, -
примењује стечена знања и навике у свом даљем
стручном и академском образовању и усавршавању, -
разуме утицај грађевинарства на друштво и околину и
показује морални и етички став у решавању инжењерских задатака, -
критички процењује аргументе, претпоставке,
апстрактне концепте и податке приликом доношења одлука и решава инжењерске
проблеме на креативан начин. Завршетком дипломских академских студија студент је оспособљен да: - самостално пројектује саобраћајне објекте као што су: ванградски путеви, градсе саобраћајнице, железничке пруге, аеродроми, раскрснице, чворови и станице, пратећа постројења итд, - пројектује доњи и горњи строј саобраћајница, коловозне конструкције и заштитне објекте, - пројектује и води одржавање саобраћајних и инфраструктурних система (путне мреже, паркиралишта итд.) на ванградским путевима и урбанизованим подручјима, - пројектује саобраћајне тунеле, - руководи реконструкцијом и санацијом саобраћајница и припадајућих објеката, - учествује у извођењу свих врста грађевинских радова у области саобраћајница као самостални руководилац градилишта, - организује рад грађевинске механизације, - врши стручни надзор при изградњи свих врста објеката у оквиру саобраћајница, - врши техничку контролу свих врста пројеката из области саобраћајница, - врши истраживања и испитивања у области материјала и конструкција који се користе у градњи саобраћајница, - обавља и друге послове у области грађевинског конструктерствa. |
Циљеви студијског програма |
Студијски програм: грађевинарство-саобраћајнице има јасно дефинисане циљеве. Они су у складу са основним задацима и циљевима Грађевинско-архитектонског факултета у Нишу. Циљеви студијског програма грађевинарство-саобраћајнице укључују стицање компетенције за научна и стручна знања из грађевинске струке у области саобраћајница. Овај студијски програм укључује развој креативних способности и овладавање специфичним практичним вештинама потребних за обављање професије у области саобраћајница. У оквиру овог студијског програма образују се стручњаци који поседују довољно знања из пројектовања, грађења, управљања и одржавања саобраћајница. Стечена знања послужиће за успешно запошљавање на стручним пословима у грађевинској привреди приватног или јавног сектора, као услов за даље стручно и научно усавршавање на докторским студијама. Завршетком дипломских академских студија стиче се услов за добијање овлашћења за самостално деловање у струци. Тако је један
од посебних циљева који је у складу са циљевима образовања стручњака на
Грађевинско-архитектонском факултету у Нишу развијање свести код студената за
потребом перманентног образовања, развоја друштва у целини и заштите животне
средине. Циљ студијског програма грађевинарство-саобраћајнице је такође и
образовање стручњака у домену тимског рада, као и развој способности за
саопштавање и излагање својих резултата стручној и широј јавности. |
Компетенције дипломираних студената |
Савладавањем студијског програма грађевинарство-саобраћајнице студент
стиче опште и предметно-специфичне способности које су у функцији квалитета
обављања стручне и научне делатности у
области саобраћајница као и да наставе школовање уколико се за то определе.
Савладавањем студијског програма грађевинарство-саобраћајнице студент
допуњује знање стечено на основним академским студијама и стиче следеће опште
способности: - темељно познавање и разумевање дисциплине из области саобраћајница, анализе, синтезе и предвиђања решења и последица у мултидисциплинарним областима образовно научног поља, - решавање конкретних проблема из области саобраћајница са овладавањем научних метода, поступака и процеса истраживања као и да самостално планира експерименте и статистичку обраду резултата и да формулише и донесе одговарајуће закључке, - развоја критичког и самокритичког мишљења и приступа уз примену новина у струци, интезивно коришћење савремених информационих и других технологија водећи рачуна о друштвеним и етичким одговорностима повезаним са применом њиховог знања и судова, - преношење знања и начин закључивања стручној и широј јавности као и примена знања у пракси и израда пројеката из области саобраћајница, - развоја комуникационих способности и спретности као и сарадња са ужим и међународним окружењем уз економично коришћење природних ресурса, - развој способности за тимски рад и професионалне етикe. |