ДИПЛОМСКЕ
АКАДЕМСКЕ СТУДИЈЕ
ГРАЂЕВИНАРСТВО
ХИДРОТЕХНИКА
Сврха студијског програма |
Сврха студијског програма је
образовање студената за професију дипломираног грађевинског инжењера - master
(област хидротехнике) у складу са потребама друштва. Овај студијски програм конципиран је
тако да обезбеђује стицање компетенција које су друштвено оправдане и
корисне. Грађевинско-архитектонски факултет је дефинисао дипломске задатке и
циљеве ради образовања високо компетентних кадрова из области грађевинарства и
архитектуре. Сврха овог студијског програма
потпуно је у складу са дипломским задацима и циљевима
Грађевинско-архитектонског факултета у Нишу. Реализацијом овако конципираног
студијског програма се школују дипломираног грађевинског инжењера - master
(област хидротехнике), који поседују компетентност у европским и светским
оквирима. |
Циљеви студијског програма |
Циљ студијског програма је постизање
компетенција и академских вештина из области грађевинарсво-хидротехника. То,
поред осталог укључује и развој креативних способности и способност критичког
мишљења, развијање склоности за тимски рад и овладавање специфичним
практичним вештинама потребним за обављање професије. Основни циљ студијског програма је да
се образује стручњак који поседује довољно конзистентног и употребљивог знања
из пројектовања, санације и грађења објеката хидротехнике које може да
примени у пракси и константно надграђује сопственим практичним искуством. Један од посебних циљева, који је у
складу са циљевима образовања стручњака на Факултету је развијање свести код
студената за потребом перманентног образовања, развоја друштва у целини и
заштите животне средине. Циљ студијског програма је и
упознавање студената са изазовима и предностима тимског рада, што је за
област хидротехнике од изузетног значаја, јер је професионално бављење
конципирамо као тимско и мултидисциплинарно. Поред тога, студенти кроз наставни
процес развијају способности за саопштавање и кохерентно излагање својих
идеја, пројектантског концепта, резултата истраживачког рада, учећи на тај
начин облике квалитетне комуникације са стручном и широм јавношћу. |
Компетенције дипломираних студената |
Свршени студенти
дипломских академских студија “Грађевинарство-Хидротехника” компетентни су да
решавају реалне проблеме из праксе као и да наставе школовање уколико се за
то определе. Такође, свршени студенти дипломских академских студија су
квалификовани да стекну звање одговорног пројектанта из области
грађевинарство-хидротехника, након што испуне захтеве које прописује Инжењерска
комора. Компетенције укључују, пре свега,
развој способности критичног мишљења, способности анализе проблема, синтезе
решења, предвиђање понашања одабраног решења са јасном представом шта су
добре а шта лоше стране одабраног решења. Квалификације које
означавају завршетак дипломских академских студија, стичу студенти: - који су показали знање
и разумевање у области грађевинарство-хидротехника, које допуњује знање
стечено на основним академским студијама и представља основу за развијање
критичког мишљења и примену знања; - који су у стању да
примене знање у решавању проблема у новом или непознатом окружењу у ширим или
мултидисциплинарним областима унутар образовно-научног односно поља студија; - који имају способност
да интегришу знање, решавају сложене проблеме и да расуђују на основу
доступних информација које садрже промишљања о друштвеним и етичким
одговорностима повезаним са применом њиховог знања и судова; - који су у стању да на
јасан и недвосмислен начин пренесу знање и начин закључивања стручној и широј
јавности; - који поседују
способност да наставе студије на начин који ће самостално изабрати. Када је реч о специфичним
способностима студента, савладавањем студијског програма академских
дипломских студија студент стиче темељно познавање и разумевање свих
дисциплина одабране студијске групе, као и способност решавања конкретних
проблема уз употребу научних метода и поступака. Дипломирани студенти су
способни да на одговарајући начин напишу и презентују резултате свог
истраживачког рада, односно графичким средствима конкретизју и представе свој
пројектантски рад. Током студија се инсистира на што интензивнијем коришћењу
информационо-комуникационих технологија као и на оспособљавању студената да
користе најновије програмске пакете за потребе пројектовања и графичке
презентације. Свршени студенти овог нивоа студија
поседују компетенцију за праћење и примену новина у струци, као и за сарадњу
са локалним социјалним и међународним окружењем. Студенти су оспособљени да
конципирају пројекте на основу задатог програма, раде на њиховој разради,
координирају рад осталих укључених у процес, организују рад пројектантског
тима, припреме документацију за грађење, надгледају или управљају процесом
саме изградње. Током школовања студент стиче способност да самостално решава
пројектантске задатке, ради на могућим решењима и да одговорно донесе одлуке
о примени финалног решења, јасно расуђујући о свим његовим квалитетима. Свршени студенти дипломског
академског курса из области грађевинарство-хидротехника стичу знања како да
економично користе природне ресурсе Републике Србије и у потпуности су
упознати са позицијом и одговорношћу будућих пројектаната у промовисању и
примени принципа одрживог развоја. Посебно се обраћа пажња на развој
способности за тимски рад и развој професионалне етике. |