Студијски програм/студијски програми : ГРАЂЕВИНАРСТВО – САОБРАЋАЈНИЦЕ

Врста и ниво студија: дипломске академске студије

Назив предмета: ФУНДИРАЊЕ II

Наставник: Проловић Д. Верка

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 5

Услов: Положени испити из предмета Механика тла и Фундирање I

Циљ предмета

Овладавање методама пројектовања и грађења темеља у интеракцији са тлом у различитим геотехничким условима како би се постигла потребна стабилност и сигурност објеката

Исход предмета

Оспособљавање студената да по завршетку студија могу учествовати у свим фазама пројектовања и грађења темеља као и у научноистраживачком раду

Садржај предмета

Теоријска настава

Темељни носачи на деформабилној подлози: греде, роштиљи, плоче. Потпорне конструкције: масивни и армиранобетонски потпорни зидови, деформабилне потпорне конструкције укљештене у тло. Анкеровање потпорних конструкција. Попречно оптерећени шипови великог пречника и дужине. Проблеми интеракције конструкције и тла. Осигурање дубоких темељних јама. Специјални случајеви фундирања. Вештачко снижење нивоа подземне воде. Фундирање у сеизмичким подручјима.

Практична настава:Вежбе

Графички радови (5), израда рачунских примера из области прослушаних на теоријској настави, теренска настава, презентације карактеристичних  примера фундирања инжењерских објеката и примене нових технологија у геотехници.

Литература

Проловић В. (2003): Фундирање I,  Грађевинско – архитектонски факултет Ниш,

Стевановић С. (1999): Фундирање грађевинских објеката (књига I), Грађевински факултет у Београду,

Вујичић Ч. (1984): Фундирање 1, Научна књига, Београд, Грађевински факултет Београд,

Вујичић Ч. (1992): Фундирање 2, Научна књига, Београд, Грађевински факултет Београд,

Nonveiller E. (1979): Механика тла и темељење грађевина, Школска књига Загреб,

Ћорић С. (2006): Геостатички прорачуни, Рударско – геолошки факултет Универзитета у Београду,

Проловић В. , Милошевић С. (1994): Збирка задатака из Фундирања, Грађевински факултет Ниш.

Број часова  активне наставе

Остали часови

2.7

Предавања:

2

Вежбе:

2

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад:

0

Методе извођења наставе

Предавања, практична настава (вежбе), израда графичких радова, колоквијуми, теренска настава, консултације.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена 30

Завршни испит

поена 70

активност у току предавања

5

писмени испит

40

практична настава – вежбе (активност)

5

усмени испит

30

практична настава – вежбе (графички радови)

20

 

 

*Писмени испит се признаје уколико се положе 2 колоквијума (2x20=40)