Студијски
програм/студијски програми : Грађевинарство
- САОБРАЋАЈНИЦЕ |
|||||||
Врста и ниво студија: дипломске
академске студије |
|||||||
Назив предмета:
ЖЕЛЕЗНИЧКИ ГОРЊИ СТРОЈ |
|||||||
Наставник: Илић
М. Чедомир |
|||||||
Статус
предмета: обавезни |
|||||||
Број
ЕСПБ: 5 |
|||||||
Услов:
Железничке пруге |
|||||||
Циљ предмета
Упознавање студената са
елементима железничког горњег строја и оспособљавање за израду пројектне
документације и извођење радова на железничком горњем строју. |
|||||||
Исход предмета Стечена знања оспособиће
кандидата за израду пројектне документације и извођење радова на железничком
горњем строју. |
|||||||
Садржај предмета Теоријска наставa Основни
појмови о железничком горњем строју. Шине. Прагови. Колосечни застор.
Колосечни прибор. Заваривање шина у ДТШ. Уређење колосека у правцу и кривини.
Појам усмеравајућих сила и њихов прорачун при пролазу возила кроз кривину.
Прорачун елемената горњег строја. Стабилност колосека са ДТШ. Колосек на
мостовима и тунелима. Дилатационе справе. Практична
настава:Вежбе Посета
градилишта и упознавање са процесом израде и реконструкције железничког горњег
строја. |
|||||||
Литература
С. Ранковић: Горњи строј
железница, Грађевински факултет Београд, 1976. М. Томичић: Горњи строј
железница, Грађевински факултет Београд, 1996. Ч. Илић, Г. Радивојевић:
Збирка решених задатака из железничког горњег строја са теоријским изводима,
Грађевински факултет Ниш, 1994. Д. Игњатовић: Горњи строј
железница, Грађевински факултет Београд, 1965. Правилник о одржавању
железничког горњег строја бр. 314. |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови 2.7 |
||||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 2 |
Други
облици наставе: 0 |
Студијски
истраживачки рад: 0 |
||||
Методе извођења наставе Предавања,
вежбе, теренска настава, семинарски рад. |
|||||||
Оцена знања
(максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена 30 |
Завршни испит |
поена 70 |
||||
активност у току предавања |
5 |
писмени испит |
30 |
||||
практична настава |
5 |
усмени испит |
40 |
||||
семинарски, графички рад |
20 |
|
|
||||