Студијски програм :
ГРАЂЕВИНАРСТВО - ХИДРОТЕХНИКА |
||||||
Врста и ниво студија: дипломске
академске студије |
||||||
Назив предмета: УРЕЂЕЊЕ
ВОДОТОКА И РЕЧНИ НАНОС |
||||||
Наставник: Потић
В. Оливера |
||||||
Статус
предмета: изборни |
||||||
Број
ЕСПБ: 5 |
||||||
Услов:
- |
||||||
Циљ предмета Пронос
вученог и суспендованог наноса у природним водотоцима је недовољно изучен процес. Изучавањем
проноса вученог и суспендованог наноса и анализом резултата омогућава се
прецизнији прорачун локалне и опште деформације речног корита, као и могуће
засипање акумулација речним наносом. |
||||||
Исход предмета Одређивање опште и локалне
деформације речног корита потребно је поред осталог за димензионисање
регулационих грађевина у кориту природних водотока и проверу њихове
стабилности. Прорачу засипања акумулација вученим и суспендованим наносом
неопходна је за сагледавање потребне ²мртве² запремине акумулације и потребе за антиерозионим и
другим радовима у сливу у циљу смањења продукције наноса. |
||||||
Садржај предмета Теоријска настава Речни нанос. Механика кретања речног наноса. Основне
карактеристике двофазног турбулентног тока. Закон промене брзине тока и
тангенцијалног напона по вертикали. Услови покретања речног наноса. Једначине
за прорачун транспорта вученог наноса. Суспендовани нанос. Транспорт
суспендованог наноса. Једначине кретања воде са суспендованим наносом. Укупан
нанос. Хидраулички прорачун деформације речног корита. Математички модели
опште деформације речног корита. Локална деформација речног корита око
мостовских стубова, регулационих грађевина и низводно од попречних градјевина
и каскада. Физички модели речног корита, подела, сличност и проблеми
коришћење ових модела. Практична настава:
Студијски истраживачки рад Семинарски
рад: Ради се прорачун
проноса суспендованог и вученог наноса коришћењем више метода
и једначина и упоређење резултата, као и прорачун укупног годишњег проноса
наноса и засипања акумулација. У другом делу семинарског рада ради се
прорачун деформације речног корита посебно у зони објеката у речном кориту. |
||||||
Литература Миодраг
Б. Јовановић, Регулација река, Грађевински факултет Београд
2002. |
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови 2.7 |
|||||
Предавања:
2 |
Вежбе: 0 |
Други
облици наставе: 0 |
Студијски
истраживачки рад: 2 |
|||
Методе извођења наставе Теоријска
настава и самостални рад студената при изради семинарских радова уз помоћ
сарадника и наставника. |
||||||
Оцена знања
(максимални број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
поена 40 |
Завршни испит |
поена 60 |
|||
активност у току предавања |
5 |
писмени испит |
30 |
|||
семинарски рад |
35 |
усмени испит |
30 |
|||