Студијски програм :
ГРАЂЕВИНАРСТВО - ХИДРОТЕХНИКА |
||||||
Врста и ниво студија: дипломске
академске студије |
||||||
Назив предмета: ХИДРАУЛИКА |
||||||
Наставник:
Аранђеловић С. Драган |
||||||
Статус
предмета: oбавезни |
||||||
Број
ЕСПБ: 7 |
||||||
Услов:
Положен испит из Математике и Механике
флуида |
||||||
Циљ предмета Стицање знања која
омогућавају решавање практичних задатака и хидрауличко димензионисање
хидротехничких објеката и система. |
||||||
Исход предмета Поседовање
знања потребна за разумевање закона течења течности, решавање разних практичних задатака и
хидрауличко димензуионисање хидротехничких објеката и система. |
||||||
Садржај предмета Теоријска настава Материја која се изучава у предмету Хидраулика
представља целину са материјом обрађеном у предмету Механика флуида. Прво
поглавље Хидраулике је устаљено неједнолико течење у токовима са слободним
нивоом течности. Затим следи прелаз из једног ражима течења у
други-хидраулички скок. У следећим поглављима Хидраулике се стичу сазнања
која омогућавају решавање практичних задатака и димензионисање хидротехничких
објеката и система (евакуација великих вода из акумулација, слапиште,
преливи, брзоток, итд.). Надаље, предмет изучавања Хидраулике је и неустаљено
течење у системима под притиском и неустаљено течење у токовима са слободним
нивоом течности. На крају, кроз једно поглавље се изучава кретање воде кроз подземне порозне средине. Практична настава:
Вежбе, Други облици наставе Вежбањима
је обухваћена израда рачунских задатака и лабораторијска мерења. Рачунским
вежбама је предвиђена самостална израда затадака и потребно је да студенти
дођу припремљени на вежбе. Вежбање се састоји од самосталне израде рачунских
задатака уз претходно објашњење на табли и лабораторијских мерења. Задаци и
лабораторијске вежбе у потпуности прате материју са предавања. |
||||||
Литература Д. Аранђеловић, Хидраулика
у области грађевинарства, Грађевинско-архитектонски
факултет, Ниш, 2000. М. Борели, Хидраулика, Научна
књига, Београд, 1984. М. Иветић, Рачунска
хидраулика -отворени токови, Скрипта, 1999. |
||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови 3.5 |
|||||
Предавања:
3 |
Вежбе: 2 |
Други
облици наставе: 1 |
Студијски
истраживачки рад: 0 |
|||
Методе извођења наставе Предавања, лабораторијске и
рачунске вежбе. |
||||||
Оцена знања (максимални
број поена 100) |
||||||
Предиспитне обавезе |
поена 40 |
Завршни испит |
поена 60 |
|||
активност у току предавања |
10 (5+5) |
писмени испит |
30 |
|||
колоквијум-и |
30 (3х10) |
усмени испит |
30 |
|||