Назив предмета:   ОДАБРАНА  ПОГЛАВЉА  ИЗ  НАВОДЊАВАЊА

                                  И  ОДВОДЊАВАЊА                                         

Наставник:  Трајковић Р. Славиша

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 10

Услов: Мелиоративна хидрометeoрологија

Циљ предмета

Савладавање знања из области наводњавања и одводњавања

 

Исход предмета

Стицање способности за самостални научни рад из области наводњавања и одводњавања.

Садржај предмета

Димензионисање система за наводњавање. Методе одређивања вредности референтне евапотранспирације. Thornthwaite, Turc, Priesley-Taylor, Hargreaves, ФАО-24 методе. ASCE Penman-Monteith метода. Елементи прорачуна референтне евапотранспширације ФАО-56 Пенман-Монтеј методом. Прорачун референтне евапотранспирације у хумидној клими. Прорачун референтне евапотранспирације коришћењем минималног броја метеоролошких параметара. Дефинисање коефицијената пољопривредних култура на основу међународно прихваћених стандарда. Дефинисање потреба за водом у системима за наводњавање.

Препоручена литература

Трајковић, С., Методе прорачуна потреба за водом у наводњавању, Грађевинско-архитектонски факултет-Ниш, 2009.

Allen, R. G., Pereira, L. S., Raes, D., and Smith, M. (1998). "Crop Evapotranspiration. Guidelines for Computing Crop Water Requirements." FAO Irrig. and Drain. Paper 56, Roma, Italy.

Doorenbos, J., and Pruitt, W. O. (1977). "Crop water requirements." FAO irrigation and drainage paper No. 24, 2nd Ed., Food and Agricultural Organization of UN, Rome, Italy.

Jensen, M. E., Burman, R. D., and Allen, R. G. (1990). "Evapotranspiration and irrigation water requirements."  ASCE manuals and reports on engineering practice No.70, ASCE, New York, USA.

Авакумовић, Д., Наводњавање, Грађевински факултет-Београд, 2005.

Колаковић, С. и Трајковић, С., Хидротехничке мелиорације – Одводњавање, ФТН – Нови Сад и ГАФ-Ниш, 2006.

 

Број часова  активне наставе

7

предавања:

3

Студијски истраживачки рад:

4

Методе извођења наставе

Предавања. Тестови и рачунски задаци током наставе. Анализа студија случајева.

Истраживачки рад. Семинарски рад. Теренска настава.

 

Оцена знања (максимални број поена 100)

  1. Активности током наставе            10
  2. Анализа студија случајева             10
  3. Истраживачки рад                          20
  4. Семинарски рад                              30
  5. Усмени део испита                         30