Назив предмета:   ПОУЗДАНОСТ,  ОДРЖАВАЊЕ  И  САНАЦИЈА  

                                  КОНСТРУКЦИЈА

Наставник или наставници: Фолић Ј. Радомир, Стојић Д. Драгослав

Статус предмета: обавезан

Број ЕСПБ: 10

Услов: -

Циљ предмета

Упознавање са основним концептом  поузданости конструкција, који обухвата аспект сигурности конструкција,  трајности и употребљивости конструкција. Упознавање са методама одржавања и заштите конструкција, као и са модерним методама процене оштећења конструкција и санација конструкција.

Исход предмета

Способност процене параметара поузданости пројектованих и постојећих конструкција. Процена века трајања конструкције и успешна идентификација оштећења и мере санације конструкција. Одређивање адекватне заштите конструкција као и концепт одржавања конструкција.

Садржај предмета

Поузданост конструкција (Relyabillity). Фактори сигурности за дејстава на конструкције. Сигурност материјала и одређивање параметара сигурности у фази пројектовања (прорачуна). Сигурност у фази извођења конструкција. Критеријуми употребљивости с обзиром на деформације, вибрације и оштећења. Трајност конструкције. Протокол одржавања конструкције. Пројети заштите конструкција. Стратегија прегледа конструкције. Процеси деградације материјала услед спољашњих дејтава. Савремени поступци одређиванја степена оштећења конструкције. Превентивне и репресивне мере санације конструкција. Концепт одабира методе и материјала за санацију.

Препоручена литература

EN 1990 Eurocode: basis of structural design. Brussells,Belgium, 2006.

EN 1991 Eurocode 1: Basis of design and actions on structures; Brussells,Belgium, 2006

CHBDC, Canadian Highway Bridge Design Code, Canadian Standard Association, Toronto, 2003.

B. Friedland. Control System Design. An Introduction to State Space Methods. McGraw Hill, New York, NY, 1987

Y. K. Lin. Probabilistic Theory Of Structural Dynamics. McGraw–Hill, New York, NY, 1967

 Часописи:

International Journal of Materials & Structural Reliability

Reliability Engineering & System Safety

Maintenance and Reliability

Број часова  активне наставе  

7

предавања:   

3

Студијски истраживачки рад: 

4

Методе извођења наставе

Предавања, консултације, израда семинарских радова

 

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Писмени 50 поена

Усмени 50 поена