Назив
предмета: ИСТРАЖИВАЊА ИЗВОРИШТА ПОВРШИНСКИХ И ПОДЗЕМНИХ ВОДА |
||
Наставник
или наставници: Колаковић Р. Срђан, Аранђеловић С. Драган |
||
Статус
предмета: изборни |
||
Број
ЕСПБ: 10 |
||
Услов: - |
||
Циљ
предмета Оспособљавање студената за разумевање
механизма настанка, међусобне зависности и квалитативних и кванитативних
карактеристика изворишта подземних и површинских вода. |
||
Исход предмета Оспособљеност
студената за коришћење савремених метода изучавања,
истраживања и тумачења резултата истраживања изворишта подземних и
површинских вода. |
||
Садржај
предмета Дефиниција и класификација
изворишта вода.
Изворишта вода у природи. Површинске воде. Подземне воде. Изворишта површинских
вода. Погодност
изворишта и прорачун капацитета. Квалитет воде изворишта. Изворишта подземних вода.
Издашност изворишта и прорачун. Водоносна средина и фактори биланса у
двослојној и вишеслојној порозној средини. Методе изучавања и прогнозе режима
подземних вода. Прихрањивање издани. Методе математичког моделирања издани. Квантитативна анализа подразумева: - Дефинисање резерве подземних вода; - Акумулисања воде у водоносним
слојевима; - Биланс подземних вода; - Анализа могућности вештачког обогаћивања подземних водоносних слојева
инфилтрацијом; - Анализа могућности колматирања изворишта у случају
његове претеране експлоатације; - Међусобни утицај површинских и подземних
вода. |
||
Препоручена литература [1]Иветић, М.,
2001, Струјање воде у порозним срединама, Београд, 2001. године [2] Bear, J., 1972,
Dynamics of Fluids in Porous Media, [3] Пушић, M., 1999, Динамика подземних вода, Рударско-геолошки факултет Београд [3] Далмација, Б., Контрола квалитета вода у
оквиру управљања квалитетом, ПМФ-Институт за хемију, Нови Сад |
||
Број часова активне наставе 7 |
предавања: 3 |
Студијски истраживачки рад: 4 |
Методе извођења наставе Настава се
реализује кроз предавања у виду презентација појединих методских јединица као
и уз консултације са наставником. Студент
бира област за израду семинарског рада који ради уз консултације са
наставником. Испит обухвата целокупно градиво изложено у току семестра, полаже се писмено и усмено. Оцена испита
се формира на основу похађања предавања, оцене семинарског рада, писменог и усменог дела испита. |
||
Оцена знања (максимални број поена 100) Семинарски рад 50 Усмени део испита 50 |