Назив предмета:   ИСТРАЖИВАЊА  ИЗВОРИШТА ПОВРШИНСКИХ И

                                 ПОДЗЕМНИХ ВОДА

Наставник или наставници:  Колаковић Р. Срђан, Аранђеловић С. Драган

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 10

Услов: -

Циљ предмета

Оспособљавање студената за разумевање механизма настанка, међусобне зависности и квалитативних и кванитативних карактеристика изворишта подземних и површинских вода.

Исход предмета

Оспособљеност студената за коришћење савремених метода изучавања, истраживања и тумачења резултата истраживања изворишта подземних и површинских вода.

Садржај предмета

Дефиниција и класификација изворишта вода. Изворишта вода у природи. Површинске воде. Подземне воде.

Изворишта површинских вода. Погодност изворишта и прорачун капацитета. Квалитет воде изворишта.

Изворишта подземних вода. Издашност изворишта и прорачун. Водоносна средина и фактори биланса у двослојној и вишеслојној порозној средини. Методе изучавања и прогнозе режима подземних вода. Прихрањивање издани. Методе математичког моделирања издани.

Квантитативна анализа подразумева:

- Дефинисање резерве подземних вода;

- Акумулисања воде у водоносним слојевима;

- Биланс подземних вода;

- Анализа могућности вештачког обогаћивања подземних водоносних слојева инфилтрацијом;

- Анализа могућности колматирања изворишта у случају његове претеране експлоатације;

- Међусобни утицај површинских и подземних вода.

Препоручена литература

[1]Иветић, М., 2001, Струјање воде у порозним срединама, Београд, 2001. године

[2] Bear, J., 1972, Dynamics of Fluids in Porous Media, Aмerican Elsevier, New York.

[3] Пушић, M., 1999, Динамика подземних вода, Рударско-геолошки факултет Београд

[3] Далмација, Б., Контрола квалитета вода у оквиру управљања квалитетом, ПМФ-Институт за хемију, Нови Сад

Број часова  активне наставе  

7

предавања:   

3

Студијски истраживачки рад: 

4

Методе извођења наставе

Настава се реализује кроз предавања у виду презентација појединих методских јединица као и уз консултације са наставником.

Студент бира област за израду семинарског рада који ради уз консултације са наставником. Испит обухвата целокупно градиво изложено у току семестра, полаже се писмено и усмено. Оцена испита се формира на основу похађања предавања, оцене семинарског рада, писменог и усменог дела испита.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Семинарски рад 50

Усмени део испита 50