Назив
предмета: ОПТИМАЛНО ПРОЈЕКТОВАЊЕ КОНСТРУКЦИЈА |
||
Наставник
или наставници: Игић С. Томислав |
||
Статус
предмета: изборни |
||
Број
ЕСПБ: 10 |
||
Услов: Методи оптимизације конструкција, познавање МКЕ нумеричке анализе и
теорије пластичности |
||
Циљ предмета Упознавање са елементима теорије
пластичности и метода коначних елемената уз нумеричке методе у спрези са
оптималним пројектовањем. |
||
Исход предмета Стицање основних знања за оптимално
димензионисање и пројектовање пресека и конструкција, односно система. |
||
Садржај предмета Увод.
Формулација проблема оптималног пројектовања и димензионисања конструкција.
Критеријуми оптимизације. Теоријске основе оптималног димензионисања у
механици и математици. Математичко програмирање. Метод линеарног, нелинеарног
и геометријског програмирања. Механизми лома
линијских система. Примена за одређивање доње и горње границе оптерећења лома
линијских система. Оптимално димензионисање решеткастих носача, континуалних
носача и рамовских система. Оптимизација површинских носача у еластичној,
пластичној области. Конструкцијски системи са минималном тежином,запремином и
ценом. Примена метода коначних елемената на оптимално димензионисање.
Савремене тенденције у овој области, нумеричке методе и нова достигнућа у
избору конструкцијских решења. |
||
Препоручена литература 1) Chern J. M., Prager
W., Optimal design of trusses for alternative loads, Ing. Arch. 41, 1972. 2) Foulkes J., The minimum-weight design of
structural frames, |
||
Број часова активне наставе 7 |
предавања: 3 |
Студијски истраживачки
рад: 4 |
Методе извођења наставе Предавања у следећим видовима: излагање суштине методских јединица;
констултације са наставником; интерактивни рад са студентима уз предходне припреме;
самостални истраживачки рад студената уз савремене компјутерске програме и
израде семинарских радова уз усмеравање наставника. |
||
Оцена знања
(максимални број поена 100) Испит: одбрањен
семинарски рад (или писмени део испита) после испуњених обавеза у току
наставе (мах 35 поена) и усмени део испита који може и да укључи и анализу и
одбрану семинарског рада ( мах 65 поена). |