Назив
предмета: НУМЕРИЧКЕ МЕТОДЕ У КОНСТРУКЦИЈАМА - МКЕ |
||
Наставник
или наставници: Ђорђе Р. Ђорђевић |
||
Статус
предмета: изборни |
||
Број
ЕСПБ: 10 |
||
Услов: - |
||
Циљ
предмета Савладавање
нумеричких метода које служе за прорачун конструкција користећи МКЕ. Компаративни
увид у стандардни софтвер за прорачун конструкција са упоређивањем учињене грешке. Увид у погодан избор
елемената ради ефикасног прорачуна. |
||
Исход предмета Кандидати треба да буду у стању да, познајући
нумеричке методе за апроксимацију помоћу МКЕ,
конструишу мале софтверске процедуре за подршку МКЕ, или мале школске
системе за прорачун користећи МКЕ. У ту сврху се могу, поред класичних и ООП
језика, користити системи за симболичко програмирање, као што су Mathematica,
Matlab ili MatCAD. Ово омогућава ефикасније коришћење стандардног софтвера за прорачун конструкција, посебно примену стандардних и нестандардних елемената, као
и софистициранију анализу добијених резултата. |
||
Садржај
предмета Увод. Парцијалне диференцијалне једначине. Формулација МКЕ. Варијациони метод. Метод Rayleigh-Ritz. Галеркинов метод. Формулација МКЕ. Имплементација МКЕ. Основни принципи и главне једначине теорије еластичности, механике и динамике. Програмска реализација МКЕ. Стандардни софтвер за прорачун конструкција користећи МКЕ. |
||
Препоручена литература K. Bathe, J. Hoffman:
Numerical Methods for Engineers and Scientists, Taylor & Francis, O.C. Zienkiewicz,
K. Morgan: Finite Elements and Approximation, Wiley, 1982. J.E. Akin: Finite
Elements for Analysis and Design, Academic Press, G.V. Milovanović, Dj. R. Djordjević: Numerical Methods in Computational
Engineering, University of Niš, Faculty of Civil Engineering and
Architecture, WUS Austria, Niš, 2007. |
||
Број часова активне наставе 7 |
предавања: 3 |
Студијски истраживачки рад: 4 |
Методе
извођења наставе Сваки студент бира област истраживања за
израду пројекта (case-study) на почетку наставе, као и
стандардни софтвер који ће користити.
Истраживање се реализује током наставе и кроз домаће задатке. Поред
корисничког, студент пише и мале МКЕ програмске модуле на изабраном језику,
класичном, објектно оријентисаном или симболичком. Консултације и рад група
(тимско пројектовање и пројектовање на даљину) треба реализовати користећи Интернет сервисе. |
||
Оцена
знања (максимални број поена 100) Присуство
и домаћи задаци: 25 поена, 1. колоквијум 25 поена, 2. колоквијум 25
поена, Истраживачки пројекат (Семинарски рад)
25 поена. У збир улази само
број поена већи од 15 по појединачном
критеријуму. |