Назив
предмета: ГРАДИТЕЉСТВO И ЖИВОТНA СРЕДИНA |
||
Наставници:
Трајковић Ј. Славиша,
Стојић Д. Драгослав |
||
Статус
предмета: обавезан |
||
Број ЕСПБ: 8 |
||
Услов: нема |
||
Циљ предмета Развијање свести и одговорности грађевинских инжењера и архитеката за животну средину. Упознавање са утицајем
пројеката, планова и програма на животну средину, насеља и градитељство. |
||
Исход
предмета Разумевање глобалних еколошких проблема и њихове повезаности са градитељством и архитектуром и промена у
савременом свету. |
||
Садржај предмета Савремена мисао о насељу / граду, грађењу и
уметности. Филозофија, идеологија и политика града. Градитељство и
технологија. Енергија, екологија, рециклажа, ресурси. Аспекти глобализације,
вредности, традиција, идентитет и однос према променама. Појам и дефиниција одрживог развоја. Одрживи развој и
економске, еколошке и друштвене димензије одрживости. Одржива архитектура,
урбанизам и градитељство. Здраво грађење, грађење у складу са окружењем,
ресурси и дугорочне развојне перспективе. Значај градитељства и архитектуре у заштити
животне средине. Утицај грађевинских објеката и радова на животну средину. Основни појмови (животна
средина, одрживи развој, природни ресурси, заштићена природна добра,
климатске промене). Процена утицаја пројекта, планова и програма на животну
средину. Регулатива у области заштите животне средине. Интегрисано спречавање
и контрола загадјења. Елементи управљања чврстим отпадом. |
||
Препоручена литература 1. Steiner, А., Мартоnакоvа, H. аnd Gizinova, Z. (еdc.), Еnvironmental Governance Sourcebook, УНДП, 2003. 2. Tchobanoglous, G., and Kreith, F., Handbook of Solid Waste Management 2е, McGraw-Hill, 2002. 3. Vesilind, P. А. аnd Моrgan, S.М., Introduction tо Еnvironmental Engineering, 2е, Brooks/Cole, 2004. 4.
Spatial Perspectives in 5.
Елин, Нан: “Постмодерни урбанизам”, Орион,
Београд, 2002. 6. Коnig G. аnd Wowak А.S.: Bridge Rehabilitation, Еvns & Sohn, Germany, 1992. |
||
Број часова активне наставе: 5 |
предавања: 2 |
Студијски истраживачки рад: 3 |
Методе
извођења наставе Предавања. Тестови током наставе. Анализа студија
случајева. Студијски истраживачки рад. Семинарски рад. Теренска настава. |
||
Оцена
знања (максимални број поена 100)
|