Назив
предмета: МАТЕМАТИЧКО МОДЕЛИРАЊЕ |
||
Наставник: Протић В. Петар |
||
Статус
предмета: изборни |
||
Број
ЕСПБ: 30 |
||
Услов: - |
||
Циљ предмета Стицање
знања у примени математичког моделирања у хидротехници. |
||
Исход
предмета Стицање способности за самосталну примену математичког
моделирања у хидротехници. |
||
Садржај предмета Основни
елементи фази логике. Идентификација параметара и структуре фази модела.
Примена фази логике у хидротехници. Генетски алгоритми. Селекција,
репродукција, мутација. Примена генетских алгоритама у хидротехници. Вештачке
неуронске мреже. Математички модели неурона. Структура и алгоритми учења.
Мрежа радијалних базних функција. РБФ мреже са адаптивном и неадаптивном
структуром. Примена вештачких неуронских мрежа у хидротехници. |
||
Препоручена
литература Trajkovic, S., Estimating reference evapotranspiration by artificial
neural networks, GAF, 2009. Holland, J. H., Genetic Algorithms, Scientific
American, 1992. Kaufman, A. and
Gupta, M.M,, An Introduction to Fuzzy Arithmetics, Van Nostrand Reinhold, New
York, 1991. Tsoukalas, L.H.,
and Uhrig, R.E., Fuzzy and Neural Approaches in Engineering, John Wiley and
Sons, Inc., New York, 1997. |
||
Број часова активне наставе 20 |
предавања: 5 |
Студијски истраживачки рад: 15 |
Методе
извођења наставе Анализа
студија случајева. Истраживачки рад. Семинарски рад. Рад у лабораторији. |
||
Оцена знања (максимални број поена 100)
|