Назив
предмета: ЕКСПЕРИМЕНТАЛНО МОДЕЛИРАЊЕ |
||
Наставници: Ђорић -
Вељковић М. Снежана, Аранђеловић С. Драган
|
||
Статус
предмета:изборни |
||
Број
ЕСПБ: 30 |
||
Услов: - |
||
Циљ предмета Упознавање студената са принципима, методологијом и законима сличности
потребним за спровођење експерименталног истраживања уопште а нарочито за
потребе димензионисања разних хидротехничких објеката. |
||
Исход
предмета Оспособљеност студената за осмишљавање и израду аналогних и физичких
модела, за спровођење поступка експериментисања на моделима, за тумачење
резултата мерења на моделима и примену тих резултата на конкретним примерима
за потребе тумачења појава и димензионисања појединих објеката. |
||
Садржај
предмета Дефиниција и садржај проблема;
Формулисање услова сличности. Избор величина које се одређују, Опис проблема
преко физичких једначина. Везе и услови сличности. Услови сличности као веза
између размере и величине која се мери. Дефинисање материјала који се
примњују за израду модела. Величине које се мере
(механички или преко електричних величина) . Транформација сигнала
(измерених величина) у реалне величине.
|
||
Препоручена
литература [1] Г, Хајдин.,
„Механика флуида, књига 1. Основе“, Грађевински факултет Београд, 1977. год. [2] Levi, I.I. Modelirovanie gidrauli;eskih iavlenii. GEI, Moskva, 1960. [3]
Martinot-Lagarde, A. Similtude phisique. Univ. de Lille, 1964. |
||
Број часова активне наставе 20 |
предавања: 5 |
Студијски истраживачки рад: 15 |
Методе извођења наставе Настава се реализује кроз предавања у виду презентација појединих
методских јединица као и уз консултације са наставником. Студент
бира област за израду семинарског рада који ради уз консултације са
наставником. Испит обухвата целокупно градиво изложено у току
семестра, полаже се писмено и усмено. Оцена испита се формира на основу
похађања предавања, оцене семинарског рада, писменог и усменог дела
испита. |
||
Оцена знања (максимални број поена 100) Семинарски рад
50 Усмени испит 50 |