Назив предмета:  МЕРЕЊА  НЕЕЛЕКТРИЧНИХ  ВЕЛИЧИНА     

                                 У  ГРАЂЕВИНАРСТВУ

 Наставници:   Карамарковић П. Југослав,

                          Ђорић - Вељковић М. Снежана

 Статус предмета:изборни

 Број ЕСПБ: 30

 Услов: -

Циљ предмета

Упознавање студената са принципима рада мерних система за мерење разноврсних неелектричних величина у грађевинарству кроз опис принципа рада сензора, као и за обраду и аквизицију мерних сигнала, и њихово припремање за практична мерења у оквиру докторске дисертације.

Исход предмета

Студент стиче знања о принципима рада сензора и мерних система за мерење разноврсних неелектричних величина у грађевинарству као и о принципима аквизиције и обраде сигнала. Кроз семинарски рад постаје обучен за рад са сензорима и мерним системима који су од значаја за специјалну област грађевинарства којом се бави.

 

Садржај предмета

Теоријска настава:

Мерење и грешке мерења. Сензори и претварачи. Статичке и динамичке карактеристике. Системи за аквизицију и обраду мерних сигнала. Даљинска детекција. Мерење силе, убрзања и вибрација. Мерење померања. Мерење температуре и влажности. Мерење нивоа, притиска и протока флуида. Геофизичка мерења.

 

Студијски истраживачки рад:

Експериментално одређивање динамичких карактеристика мерних система I и II реда. Мерење

физичких величина из области докторске дисертације. Део наставе представља израда семинарског рада у оквиру кога студент проучава и описује мерне системе од посебног значаја за израду његовог докторског рада и презентује мерења као и аквизицију и обраду мерених величина.

 

Препоручена литература

 

1. Електроника и мерења у грађевинарству и геодезији/ Миливоје Симић - Београд: Атријум

1994.

2. Физичко-техничка мерења / Драган Станковић - Београд: Научна књига ,1996.

3. Oдабрани чланци, каталози и проспекти произвођача појединих претварача и система за мерење

  Број часова  активне наставе

20

  предавања: 

5

Студијски истраживачки рад:

15

Методе извођења наставе

Теоријска настава се изводи аудиторно кроз предавања и консултације у вези семестралног рада. Практична настава се изводи у лабораторији кроз практична мерења, аквизицију резултата и обраду резултата мерења.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Практична настава – 20 поена

Семинарски рад 50

Усмени део испита 30