Назив предмета: МЕРЕЊА
НЕЕЛЕКТРИЧНИХ ВЕЛИЧИНА У ГРАЂЕВИНАРСТВУ |
||
Наставници: Карамарковић П.
Југослав, |
||
Статус предмета:изборни |
||
Број ЕСПБ: 30 |
||
Услов: - |
||
Циљ предмета
Упознавање студената са принципима рада мерних система за мерење разноврсних неелектричних величина у грађевинарству кроз опис принципа рада сензора, као и за обраду и аквизицију мерних сигнала, и њихово припремање за практична мерења у оквиру докторске дисертације. |
||
Исход предмета
Студент стиче
знања о принципима рада сензора и мерних система за мерење разноврсних
неелектричних величина у грађевинарству као и о принципима аквизиције и
обраде сигнала. Кроз семинарски рад постаје обучен за рад са сензорима и
мерним системима који су од значаја за специјалну област грађевинарства којом
се бави. |
||
Садржај
предмета Теоријска настава: Мерење и грешке мерења. Сензори и претварачи. Статичке и динамичке карактеристике. Системи за аквизицију и обраду мерних сигнала. Даљинска детекција. Мерење силе, убрзања и вибрација. Мерење померања. Мерење температуре и влажности. Мерење нивоа, притиска и протока флуида. Геофизичка мерења. Студијски истраживачки рад: Експериментално одређивање динамичких карактеристика мерних система I и II реда. Мерење физичких величина из области докторске дисертације. Део наставе представља израда семинарског рада у оквиру кога студент проучава и описује мерне системе од посебног значаја за израду његовог докторског рада и презентује мерења као и аквизицију и обраду мерених величина. |
||
Препоручена литература 1. Електроника и мерења у грађевинарству и геодезији/ Миливоје Симић - Београд: Атријум 1994. 2. Физичко-техничка мерења / Драган Станковић - Београд: Научна књига ,1996. 3. Oдабрани чланци, каталози и проспекти произвођача појединих претварача и система за мерење |
||
Број часова активне наставе 20 |
предавања: 5 |
Студијски истраживачки рад: 15 |
Методе извођења наставе Теоријска настава се изводи аудиторно кроз предавања и консултације у вези семестралног рада. Практична настава се изводи у лабораторији кроз практична мерења, аквизицију резултата и обраду резултата мерења. |
||
Оцена
знања (максимални број поена 100) Практична настава – 20 поена Семинарски
рад 50 Усмени део
испита 30 |