Назив предмета: КОМПОЗИТНИ ФАСАДНИ И КРОВНИ СИСТЕМИ ЗГРАДА

Наставник или наставници: Богдановић Б. Велиборка

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 10

Услов: нема

Циљ предмета

Постизање научних способности и академских вештина у пројектовању фасадних и кровних система зграда уз испуњавање функционалних, технолошких и обликовних захтева.

Исход предмета

Оспособљавање за самостално решавање теоријских и практичних проблема, уз примену научних метода и поступака, као и за самостално вођење оригиналних научних истраживања у области фасадних и кровних система зграда.

 

Садржај предмета

Фасадни и кровни системи, као елементи омотача зграда који испуњавају све функционалне захтеве. Условљеност структура; утицаји, последице и процеси од којих зависе пројектантски захтеви, посебно са становишта грађевинске физике. Типологија композитних-вишеслојних фасадних и кровних система. Коси и равни кровови; масивни и лаки, носећи и ношени фасадни системи; фасадни системи у функцији енергетских добитака; термоизолациони системи. Функционални, технолошки и обликовни аспект пројектовања и извођења новопројектованих, као и ревитализације постојећих, различитих типова вишеслојних фасадних и кровних система зграда.

 

Препоручена литература

 

Wolfang, B., Heiko, F., Friedrich, H., Franc, H., Атлас кровних конструкција-коси кровови, Грађевинска књига, Београд, 1990

Жегарац, Б., Станковић, С., Јовановић-Поповић, М., Димић, С., Савремене фасаде обложене каменом и стаклом, Архитектонски факултет у београду, 1995.

Ђорђевић, Д., Материјали од печене глине у функцији проветраваног омотача зграда, Архитектонски  факултет у Београду, Београд, 1994.

 Богдановић, В., Архитектонско-грађевинске конструкције, топлотна заштита зграда, Грађевинско-архитектонски  факултет Ниш, Ниш, 2000.

 Ламбић, М., Соларни зидови, Технички факултет ``М. Пупин``, Зрењанин, 1999.

 Wattes, Andrew, Modern construktion roofs, Wien, 2005.

 Hindrichs, Dirk U., Fassaden-Gebaudehnllen fur das 21. Jahrhundert, Basel, 2004.

 

Број часова  активне наставе  

                         7     

            предавања:

3

Студијски истраживачки рад:

4

Методе извођења наставе

Насатава се одвија кроз комбинацију више разноврсних облика рада као што су усмена предавања, анализа примера, интерактивни облици наставе, истраживачки рад на изради семестралних-семинарских радова, активности у оквиру презетације  семинарских радова-коментари са дискусијом.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

  1. Семинарски рад                     70 поена
  2. Усмени испит                         30 поена