Назив
предмета: КОМПОЗИТНИ ФАСАДНИ И КРОВНИ СИСТЕМИ ЗГРАДА |
||
Наставник
или наставници: Богдановић
Б. Велиборка |
||
Статус
предмета: изборни |
||
Број ЕСПБ: 10 |
||
Услов: нема |
||
Циљ
предмета Постизање
научних способности и академских вештина у пројектовању фасадних и кровних система зграда уз
испуњавање функционалних, технолошких и обликовних захтева. |
||
Исход предмета Оспособљавање за самостално решавање
теоријских и практичних проблема, уз примену научних метода и поступака, као
и за самостално вођење оригиналних научних истраживања у области фасадних и
кровних система зграда. |
||
Садржај
предмета Фасадни и кровни системи, као елементи омотача
зграда који испуњавају све функционалне захтеве. Условљеност структура;
утицаји, последице и процеси од којих зависе
пројектантски захтеви, посебно са становишта грађевинске физике. Типологија
композитних-вишеслојних фасадних и кровних система. Коси и равни кровови; масивни и лаки,
носећи и ношени фасадни системи; фасадни системи у функцији енергетских
добитака; термоизолациони системи. Функционални,
технолошки и обликовни аспект пројектовања и
извођења новопројектованих, као и ревитализације постојећих, различитих типова вишеслојних фасадних
и кровних система зграда. |
||
Препоручена литература Wolfang, B., Heiko, F., Friedrich, H., Franc, H., Атлас кровних
конструкција-коси кровови, Грађевинска књига, Београд, 1990 Жегарац, Б., Станковић, С., Јовановић-Поповић, М.,
Димић, С., Савремене фасаде обложене каменом и стаклом, Архитектонски
факултет у београду, 1995. Ђорђевић, Д.,
Материјали од печене глине у функцији проветраваног омотача зграда,
Архитектонски факултет у Београду,
Београд, 1994. Богдановић, В.,
Архитектонско-грађевинске конструкције, топлотна заштита зграда,
Грађевинско-архитектонски факултет
Ниш, Ниш, 2000. Ламбић, М., Соларни зидови,
Технички факултет ``М. Пупин``, Зрењанин, 1999. Wattes, Andrew, Modern
construktion roofs, Wien, 2005. Hindrichs, Dirk U.,
Fassaden-Gebaudehnllen fur das 21. Jahrhundert, Basel, 2004. |
||
Број часова активне наставе 7
|
предавања: 3 |
Студијски
истраживачки рад: 4 |
Методе
извођења наставе Насатава се одвија
кроз комбинацију више разноврсних облика рада као што су усмена предавања,
анализа примера, интерактивни облици наставе, истраживачки рад на изради
семестралних-семинарских радова, активности у оквиру презетације семинарских радова-коментари са дискусијом. |
||
Оцена
знања (максимални број поена 100)
|