Назив предмета:    РЕВИТАЛИЗАЦИЈА АРХИТЕКТОНСКИХ ОБЈЕКАТА

Наставници:  Куртовић-Фолић И. Нађа, Дамњановић С. Милисав, Богдановић Б. Велиборка

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 10

Услов: нема

Циљ предмета

Стицање специфичног знања из области теорије ревитализације архитектонских објеката, анализе и вредновања потенцијала за ревитализацију, техничких метода које се примењују у процесу ревитализације, стратегије ревитализације са становишта културних, друштвених, економских, туристичких и других потреба.

 

Исход предмета

Оспособљавање за истраживачке и примењене приступе и доношење адекватних одлука у раду на ревитализацији архитектонских објеката.

 

Садржај предмета

Теоријски принципи ревитализације архитектонских објеката, друштвене и економске потребе ревитализације, узроци оштећења споменика културе и укупног градитељског наслеђа и последице, методологија ревитализације објеката, вредновање потенцијала арх. објекта за ревитализацију, стратегија ревитализације постојећег градитељског фонда, анализе просторно-организационих и технолошких могућности промене намене и повећања просторног комфора, техничке методе санације зграда у циљу ревитализације,  унапређење енергетских перформанси зграда у циљу формирања енергетски рационалних и ефикасних зграда - унапређење топлотног комфора, природне вентилације и осветљаја, показатељи и провера енергетских уштеда и добитака, промене обликовних карактеристика зграда стилски контекст и дозвољене трансформације, унапређење инсталационих система, савремени поступци и материјали за санацију и обнову објеката градитељског наслеђа, ревитализација историјских објеката у контексту

 

Препоручена литература:

 

Куртовић-Фолић, Н, Р. Фолић: Дефинисање терминологије у области одржавања и обнове зграда, Стандардизација терминологије, САНУ 1996, 109-114.

Куртовић-Фолић, Н., Фолић, Р. (1999): Оштећења старих зграда и утицај околине на њих, Зборник радова Процена стања грађевинских објеката, (ур. Р.Фолић), ДДОР Нови САД и Факултет техничких наука, Нови Сад, 41-58.

Нешковић, Ј, Ревитализација градитељског наслеђа, Београд 1985.

 

Број часова  активне наставе           

                        7

 

предавања:

3

Студијски истраживачки рад:

4

Методе извођења наставе

Аудитивне и менторске

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Активности током наставе                                      10

Студијски истраживачки рад                                  50

Усмени испит – одбрана семинарског рада           40