Назив предмета: АРХИТЕКТОНСКА ОРГАНИЗАЦИЈА ПРОСТОРА

                               ЈАВНИХ ЗГРАДА

Наставник: Цекић Ђ. Никола

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 10

Услов: нема

Циљ предмета:

 Аналитичко савладавње нових морфолошко-урбархитектонских, функционалних карактеристика јавних објеката, са новим вредновањем њиховог организовања, у складу са различитим типологијама, променама уметничко-инжењерских-технолошких стандарда и начину промишљања њиховог настајања.

 

Исход предмета:

Остварење највиших стандарада - професионалног, извођачког нивоа у архитектонској реализацији функционалнијих, нових или реконструисаних јавних објеката у урбаном простору.

 

Садржај предмета:

Теоријске основе пројектовања јавних зграда са најразличитијим функцијама, зонама и делатним јединицама. Акценат је на анализи радне средине - анализи састава, садржаја програма-зона, делатних група и територијалности.

 

Препоручена литература:

Bajbutović Zoran, Arhitektura školske zgrade. “Svjetlost”, Sarajevo, 1983.

Büttner Oskar, Parkplätze und grossgaragen. VEB Verlag für Bauwesen, Berlin, 1969.

Цекић Никола, Библиотеке. Грађевински факултет у Ниш. Ниш, 1996.

D. Albrecht, New Hotels for global Nomads, London: Merrell Publishers, in association with, Cooper-Hewitt, National Design Museum, New York 2002.

Dudek Mark, Architecture of Schools, Architectural Press, Elsevier Schnce-Oxford, Oxford, 2002.

Fang Zhi Bao, Izgradnja turističkih objekata u Jugoslaviji. Časopis “Izgradnja”, Beograd, 1983.

Fejzić Emir, Civilni aerodromi i aerodromski putnički terminali, Arhitektonski fakultet Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo, 2005.

Илић Слободан, Спортски објекти, Едиција „Арчиграм“, Београд, 1998.

Knežević-Kordiš: Stambene i javne zgrade, “G. K.”, Zagreb, 1987.

Postbauten, ISBN 3-7828-4003-8. Herausgegeben vom Bundesministerium für  das Post-und Fernmeldewesen. “Karl Krämer Verlag, Stuttgart, Zürich, 1989.

Број часова  активне наставе          7

 

предавања:

3

Студијски истраживачки рад:

4

Методе извођења наставе: Предавања уз аналитичко-компаративне, визуелне примере из архитектонско-урбанистичке праксе. Самостални ангажман - разговор и анализе радова са студентима.

Оцена знања (максимални број поена 100)

  1. Активности током наставе                                      25
  2. Студијски истраживачки рад                                  25

3.      Усмени испит – одбрана семинарског рада          50