Назив
предмета: ЛАКЕ ПРОСТОРНЕ СТРУКТУРЕ У
АРХИТЕКТУРИ |
||
Наставници: Игић С. Томислав, Костић С. Драган |
||
Статус
предмета: изборни |
||
Број ЕСПБ: 10 |
||
Услов: нема |
||
Циљ
предмета Упознавање са
специфичним проблемима лаких просторних структура и начином њиховог решавања.
Оспособљавање за анализу статичко-конструктивних карактеристика ових система
ради њихове рационалне примене у конкретним случајевима. Самостални истаживачки рад на
проналажењу оптималних решења за примену лаких просторних структура. |
||
Исход предмета Стицање знања потребних за истраживање оптималних решења лаких
просторних структура са аспекта геометријских форми, материјала за израду,
детаља повезивања, функционалног решења, технологије израде, ... применом
модела на рачунару. |
||
Садржај
предмета Основне
карактеристике и примери примене. Материјали и обликовање. Основне, сложене и
слободне форме. Мултиплицирање, нарастање, надовезивање и комбиновање више
форми у јединствену просторну структуру. Затворене и отворене форме према
одређеној намени и функционалним захтевима простора. Спојеви и монтажа.
Могућност демонтаже, складиштења и поновне монтаже – дислоцирање у простору и
времену. Анализа рационалности експлоатационих услова. Анализа естетских
компоненти и уклапање у амбијент |
||
Препоручена литература Europian design guide for surface tensile structures, 2004, Tensioned Fabric Structures – A Practical Introduction, Shaeffer, 1996, Proceedings: Designing Tensile Architecture, Marijke Molleart, VUB Brisel 2003, Радивојевић Г, Костић Д: Висећи конструктивни системи, ГФ Ниш 1996., Mladžov R.: Viseći konstrukcii, Tehnika, Sofija, 1987, Krishna P.: Cable-Suspended Roofs, McGraw Hill Book Company, 1978, |
||
Број часова активне наставе 7 |
предавања: 3 |
Студијски истраживачки рад: 4 |
Методе
извођења наставе Настава се реализује кроз предавања у виду презентација појединих
методских јединица као и уз консултације са наставником. Интерактиван рад са
студентима у циљу континуалног праћења нивоа знања студената. Самосталан истраживачки рад студената одвија се кроз израду
истраживачки оријентисаног семинарског
рада уз консултације са наставником (могућ у свакој од тематских
целина предмета). |
||
Оцена
знања (максимални број поена 100) Семинарски рад 50 Усмени испит 50 Обавезе студената у току
наставе: Присуство предавањима и благовремено предат, истраживачки
оријентисан, одбрањен и позитивно оцењен семинарски рад маx 50поена -
Испит - одбрањени семинарски рад (маx.50поена), и усмени (маx. 50поена). Поени остварени у току семестра (30-50) и на испиту (30-50) опредељују оцену: 51-60 поена-оцена 6, 61-70 поена – оцена 7,
71-80 поена-оцена 8, 81-90 поена – оцена 9 и 91-100 поена – оцена 10 |