Назив предмета: ЛАКЕ ПРОСТОРНЕ СТРУКТУРЕ У АРХИТЕКТУРИ

Наставници: Игић С. Томислав, Костић С. Драган

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 10

Услов: нема

Циљ предмета

Упознавање са специфичним проблемима лаких просторних структура и начином њиховог решавања. Оспособљавање за анализу статичко-конструктивних карактеристика ових система ради њихове рационалне примене у конкретним случајевима. Самостални истаживачки рад на проналажењу оптималних решења за примену лаких просторних структура.

Исход предмета

Стицање знања потребних за истраживање оптималних решења лаких просторних структура са аспекта геометријских форми, материјала за израду, детаља повезивања, функционалног решења, технологије израде, ... применом модела на рачунару.

Садржај предмета

Основне карактеристике и примери примене. Материјали и обликовање. Основне, сложене и слободне форме. Мултиплицирање, нарастање, надовезивање и комбиновање више форми у јединствену просторну структуру. Затворене и отворене форме према одређеној намени и функционалним захтевима простора. Спојеви и монтажа. Могућност демонтаже, складиштења и поновне монтаже – дислоцирање у простору и времену. Анализа рационалности експлоатационих услова. Анализа естетских компоненти и уклапање у амбијент

Препоручена литература

Europian design guide for surface tensile structures, 2004, Tensioned Fabric Structures – A Practical Introduction, Shaeffer, 1996, Proceedings: Designing Tensile Architecture, Marijke Molleart, VUB Brisel 2003, Радивојевић Г, Костић Д: Висећи конструктивни системи, ГФ Ниш 1996., Mladžov R.: Viseći konstrukcii, Tehnika, Sofija, 1987, Krishna P.: Cable-Suspended Roofs, McGraw Hill Book Com­pany, 1978,

Број часова  активне наставе

7

предавања:

3

Студијски истраживачки рад:

4

Методе извођења наставе

Настава се реализује кроз предавања у виду презентација појединих методских јединица као и уз консултације са наставником. Интерактиван рад са студентима у циљу континуалног праћења нивоа знања студената.

Самосталан истраживачки рад студената одвија се кроз израду истраживачки оријентисаног семинарског  рада уз консултације са наставником (могућ у свакој од тематских целина предмета).

 

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Семинарски рад                                                        50

Усмени испит                                                           50

Обавезе студената у току наставе: Присуство предавањима и благовремено предат, истраживачки оријентисан, одбрањен и позитивно оцењен семинарски рад маx 50поена

- Испит - одбрањени семинарски рад (маx.50поена), и усмени (маx. 50поена).

Поени остварени у току семестра (30-50) и на испиту (30-50) опредељују оцену:

51-60 поена-оцена 6, 61-70 поена – оцена 7, 71-80 поена-оцена 8, 81-90 поена – оцена 9 и

91-100 поена – оцена 10