Назив предмета: ТОПЛОТНА И ЗВУЧНА ЗАШТИТА ЗГРАДА 

Наставници: Цветковић С. Драган ,  Богдановић Б. Велиборка

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 10

Услов: нема

Циљ предмета

Постизање научних способности и академских вештина у пројектовању акустички и топлотно-енергетски ефикасних архитектонских објеката и конструкција.

Исход предмета

Оспособљавање за самостално решавање теоријских и практичних проблема, уз примену научних метода и поступака, као и за самостално вођење оригиналних научних истраживања у области топлотне и звучне заштите зграда.

 

Садржај предмета

Полазећи од потребе за топлотним комфором, у делу топлотне заштите зграда се изучава успостављање корелација између урбанистичких и архитектонских карактеристика локација, архитектонских објеката и конструкција,  губитака и добитака топлоте, као и топлотне стабилности омотача, у функцији оптималне топлотне заштите и енергетске ефикасности код новопројектованих, као и код енергетских ревитализација зграда.

У оквиру звучне заштите изучава се принципи генерисања акустичког садржаја у затвореном простору, процеси обезбеђења акустичког комфора амбијента у просторима различитих намена, као и заштита тог простора од акустичких процеса из непосредне околине и спољашње средине.

 

Препоручена литература

Богдановић, В., Архитектонско-грађевинске конструкције, топлотна заштита зграда, Грађевинско-

архитектонски факултет Ниш, Ниш, 2000.

Шилд К., Поленц  Д., Грађевинска Физика, Грађевинска књига, Београд, 1985.

Гезеле, Шиле, Звук, топлота, влага, Грађевинска кнјига, Београд, 1979.

Матић, М., Енергија и архитектура, Загреб, 1988.

Gunter Pultz, Bauklimatischer Enwurf fur moderne Glasarhitektur, Weinheim, 2002.

Ђорђевић, Д., Материјали од печене глине у функцији проветраваног омотача зграда, Архитектонски

факултет у Београду, Београд, 1994.

Пуцар, М., Биоклиматска архитектура-Застакљени простори и пасивни соларни системи, Београд,

Цветковић, Д., Бука и вибрације, Факултет заштите на раду, Ниш, 2005.

Cowan, J., Enviromental acoustics, John Wilez, New Zork

Edgan M., D., Arhitectical acoustic, McGraw Hillbook Compacz, London 1988.

 

Број часова  активне наставе:       7

 

предавања:

3

Студијски истраживачки рад:

4

Методе извођења наставе

Насатава се одвија кроз комбинацију више разноврсних облика рада као што су усмена предавања, анализа примера, интерактивни облици наставе, истраживачки рад на изради семестралних-семинарских радова, активности у оквиру презетације  семинарских радова-коментари са дискусијом.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Семинарски радови (2)                70 поена

Усмени испит                               30 поена