Назив
предмета: ТОПЛОТНА И ЗВУЧНА ЗАШТИТА ЗГРАДА
|
||
Наставници:
Цветковић С. Драган , Богдановић Б. Велиборка
|
||
Статус
предмета: изборни |
||
Број ЕСПБ: 10 |
||
Услов: нема |
||
Циљ
предмета Постизање
научних способности и академских вештина у пројектовању акустички и
топлотно-енергетски ефикасних архитектонских објеката и конструкција. |
||
Исход предмета Оспособљавање
за самостално решавање теоријских и практичних проблема, уз примену научних
метода и поступака, као и за самостално вођење оригиналних научних
истраживања у области топлотне и звучне заштите зграда. |
||
Садржај
предмета Полазећи од потребе за топлотним комфором, у делу топлотне заштите зграда
се изучава успостављање корелација између урбанистичких и архитектонских карактеристика локација, архитектонских објеката и конструкција, губитака и добитака топлоте, као и топлотне стабилности
омотача, у функцији
оптималне топлотне заштите и енергетске ефикасности код новопројектованих, као и код енергетских ревитализација зграда. У оквиру
звучне заштите изучава се принципи генерисања акустичког садржаја у затвореном простору,
процеси обезбеђења акустичког комфора амбијента у просторима различитих
намена, као и заштита тог
простора од акустичких процеса из непосредне околине и спољашње средине. |
||
Препоручена
литература Богдановић, В., Архитектонско-грађевинске конструкције, топлотна
заштита зграда, Грађевинско- архитектонски факултет Ниш, Ниш, 2000. Шилд К., Поленц Д., Грађевинска
Физика, Грађевинска књига, Београд, 1985. Гезеле, Шиле, Звук, топлота, влага, Грађевинска кнјига, Београд, 1979. Матић, М., Енергија и архитектура, Загреб, 1988. Gunter Pultz, Bauklimatischer Enwurf fur moderne Glasarhitektur,
Weinheim, 2002. Ђорђевић, Д., Материјали од печене глине у функцији проветраваног
омотача зграда, Архитектонски факултет у Београду, Београд, 1994. Пуцар, М., Биоклиматска архитектура-Застакљени простори и пасивни
соларни системи, Београд, Цветковић, Д., Бука и вибрације, Факултет заштите на раду, Ниш, 2005. Cowan, J., Enviromental acoustics, John Wilez, New Zork Edgan M., D., Arhitectical acoustic, McGraw Hillbook Compacz, London
1988. |
||
Број часова активне наставе: 7 |
предавања: 3 |
Студијски истраживачки рад: 4 |
Методе
извођења наставе Насатава се одвија
кроз комбинацију више разноврсних облика рада као што су усмена предавања,
анализа примера, интерактивни облици наставе, истраживачки рад на изради
семестралних-семинарских радова, активности у оквиру презетације семинарских радова-коментари са дискусијом.
|
||
Оцена знања (максимални број поена 100) Семинарски радови (2) 70 поена Усмени испит 30 поена |