Назив
предмета: ЗАШТИТА ГРАДИТЕЉСКОГ НАСЛЕЂА |
||
Наставници: Куртовић-Фолић И. Нађа , Дамњановић С.
Милисав , Васић М. Чедомир |
||
Статус
предмета: изборни |
||
Број ЕСПБ: 10 |
||
Услов: нема |
||
Циљ предмета Стицање
усавршеног знања о појмовима и принципима у области проучавања, заштите и
обнове градитељског наслеђа на основу познавања теорија, доктрине,
законодавства и техничких метода заштите, обнове и презентације споменика
културе, археолошких налазишта, знаменитих места и просторних
културно-историјских целина. |
||
Исход
предмета Оспособљавање
за научно-истраживачки рад и доношење адекватних одлука у раду на
градитељском наслеђу. |
||
Садржај предмета Теоријске поставке проучавања и
заштите градитељског наслеђа. Савремени методи проучавања, заштите и
презентације градитељског наслеђа. Градитељско наслеђе на тлу Србије. Студије
касноантичке и ранохришћанске архитектуре. Студије ренесансне архитектуре –
полазиште савремене архитектуре. Садејствоа рхитектуре идругих уметности.
Историјске конструкције, материјали и технике грађења. Проучавање изаштита уметничког наслеђа у
Србији. Санација и реконструкцијао бјеката градитељског наслеђа. Помоћне
научне дисциплине упроучавању градитељског наслеђа. Конзервација градитељског
наслеђа. Правни аспект заштите градитељског наслеђа. |
||
Препоручена
литература Бранди,
Ч, Теорија конзервације, Београд, 2007. Вученовић,
С, Архитектонска и урбана конзервација, Београд 2003. Jokileto, Y, A
History of Architectural Conservation, Oxford 1999. Културно
наслеђе, избор најзначајних докумената Савета Европе, Београд, 2004. Куртовић-Фолић, Н.: “Ново тумачење доктрине заштите градитељског наслеђа”, Просторно планирање, регионални развој и заштита животне средине 3, (ур. Н.Спасић), ИАУС, Београд, 1997, 153-172. Нешковић,
Ј, Ревитализација градитељског наслеђа, Београд 1985. Tiesdell, S, Taner, O., Heath, T, Revitalizing Historic
Urban Quarters, |
||
Број часова активне наставе 7 |
предавања: 3 |
Студијски истраживачки рад: 4 |
Методе
извођења наставе
Аудиторне и
менторске |
||
Оцена знања (максимални број поена 100) Активности током
наставе 10 Семинарски рад 50 Усмени испит 40 |