Назив предмета: МЕТОДOЛОГИЈА УРБАНИСТИЧКОГ ПЛАНИРАЊА И ИСТРАЖИВАЊА |
||
Наставник:
Василевска M. Љиљана |
||
Статус
предмета: изборни |
||
Број ЕСПБ: 10 |
||
Услов: нема |
||
Циљ
предмета Разумевање
позиције, значаја и структуре
урбанистичког планирања и истраживања,
као и метода и механизама њихове примене. |
||
Исход предмета Оспособљеност студента да разуме позицију урбанистичког планирања у систему друштвене
регулације просторног развоја, овлада аналитичко-методолошким
инструментаријумом и примени савремене методе урбанистичког планирања и
истраживања у стручној пракси или даљем истраживачком раду. |
||
Садржај
предмета Научне методе планирања
и организације грађене
средине, истраживање људских интеракција, истраживање процеса и структуре планирања. Релевантне технике
истраживања од значаја за урбанистичко планирање и јавно управљање. Методе и
елементи истраживања. Припрема и дефинисање структуре истраживања и избор
метода и техника. |
||
Препоручена литература Wang, X., Hofe, R.v. ''Research Methods in Urban and Regional
Planning'', Tsinghua University Press, 2007, XX, 430 p. Illus, Hardcover
ISBN: 978-3-540-49657-1 Вујошевић, М. ''Новије промене у теорији и пракси
планирања на западу и њихове поуке за планирање у Србији/Југославији'', ИАУС,
Београд, 2002. Тошковић Д, '' Урбани дизајн, урбанистичка техника
и естетика'', Урбанистички завод Републике Српске, Бањалука, 2000. Archibugi, F, '' Planning Theory - From the Political Debate to the Methodological Reconstruction'', 2008, XII, 126 p., Hardcover ISBN: 978-88-470-0695-9 |
||
Број часова активне наставе
7 |
предавања: 3 |
Студијски истраживачки рад: 4 |
Методе
извођења наставе предавања – дескриптивни метод, аналитички
метод, метод компаративне анализе, предавања уз примену аудиовизуелних
средстава студијски истраживачки рад консултације |
||
Оцена знања (максимални број поена 100) Активности током наставе 10 Студијски
истраживачки рад 30 Семинарски
рад 30 Усмени
део испита-одбрана
семинарског рада 30 |