Назив предмета: ТЕОРИЈA ПРОСТОРНОГ И УРБАНИСТИЧКОГ  ПЛАНИРАЊА                                      

Наставник :  Митковић Б. Петар 

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 12

Услов: нема

Циљ предмета

Иницирање студената на надоградњи знања и развој сопствених ставова и критичке мисли, као и упознавање са елементима у планирању простора

 

Исход предмета

Оспособљавање студената за истраживање и планирање просторног развоја

 

Садржај предмета

Феномен глобализације и савремени град. Расподела моћи у регионалном и урбаном простору. Експлоатација и контрола урбаног простора. Системски приступ анализе урбаних и регионалних структура. Инфраструктурни системи у функцији стратешког управљављања просторним развојем. Процеси и процедуре одлучивања на градском и регионалном нивоу. Регионални аспект и квалитет живота.

 

Препоручена литература

Тошковић Д.: Увод у просторно и урбанистичко планирање, Београд, 1996.

Стојков Б.: Анализа и синтеза у просторном планирању, Београд, 1998.

Ваништа Лазаревић Е.: „Обнова градова у новом миленијуму“, Цлассиц мап студио, Београд, 2003.

Spatial Perspectives in Europe, Ministry of Housing, Spatial Planning and the Environment, National Spatial Planning Agency, 2000.

Бајић-Брковић, М.,уредник, ''Одрживост и град'', Архитектонски факултет Универзитета у Београду, Београд,1999.

 

Број часова  активне наставе        7

предавања:

3

Студијски истраживачки рад:

4

Методе извођења наставе

предавања – дескриптивни метод, аналитички метод, метод компаративне анализе, 

предавања уз примену аудиовизуелних средстава

вежбе, консултације.

 

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Активности током наставе                                       10

Студијски истраживачки рад                                   30

Семинарски рад                                                         30

      Усмени део испита-одбрана семинарског рада      30