Назив
предмета: ТЕОРИЈA ПРОСТОРНОГ И УРБАНИСТИЧКОГ ПЛАНИРАЊА |
||
Наставник
: Митковић Б. Петар |
||
Статус
предмета: изборни |
||
Број
ЕСПБ: 12 |
||
Услов: нема |
||
Циљ
предмета Иницирање студената на надоградњи знања и развој
сопствених ставова и критичке мисли, као и упознавање са елементима у
планирању простора |
||
Исход
предмета Оспособљавање студената за истраживање и планирање просторног развоја |
||
Садржај предмета Феномен глобализације и савремени град. Расподела моћи у регионалном и
урбаном простору. Експлоатација и контрола урбаног простора. Системски
приступ анализе урбаних и регионалних структура. Инфраструктурни системи у
функцији стратешког управљављања просторним развојем. Процеси и процедуре
одлучивања на градском и регионалном нивоу. Регионални аспект и квалитет
живота. |
||
Препоручена литература Тошковић Д.: Увод у просторно и
урбанистичко планирање, Београд, 1996. Стојков Б.: Анализа и синтеза у
просторном планирању, Београд, 1998. Ваништа Лазаревић Е.: „Обнова градова у
новом миленијуму“, Цлассиц мап студио, Београд, 2003. Spatial Perspectives in Europe, Ministry
of Housing, Spatial Planning and the Environment, National Spatial Planning
Agency, 2000. Бајић-Брковић, М.,уредник, ''Одрживост и
град'', Архитектонски факултет Универзитета у Београду, Београд,1999. |
||
Број часова активне наставе 7 |
предавања: 3 |
Студијски истраживачки рад: 4 |
Методе
извођења наставе предавања – дескриптивни метод, аналитички метод, метод компаративне
анализе, предавања уз примену аудиовизуелних средстава вежбе, консултације. |
||
Оцена
знања (максимални број поена 100) Активности током
наставе 10 Студијски истраживачки рад 30 Семинарски рад 30 Усмени део испита-одбрана семинарског рада 30 |