Назив предмета: ГРАДИТЕЉСТВO И ЖИВОТНA СРЕДИНA

Наставници: Трајковић Ј. Славиша, Митковић Б. Петар, Стојић Д. Драгослав

Статус предмета: обавезан

Број ЕСПБ: 10

Услов: нема

Циљ предмета

Развијање свести и одговорности грађевинских инжењера и архитеката  за животну средину. Упознавање са утицајем пројеката, планова и програма на животну средину, насеља и градитељство.

Исход предмета

Разумевање глобалних еколошких проблема и њихове повезаности са градитељством и архитектуром и промена у савременом свету.

Садржај предмета

Савремена мисао о насељу / граду, грађењу и уметности. Филозофија, идеологија и политика града. Градитељство и технологија. Енергија, екологија, рециклажа, ресурси. Аспекти глобализације, вредности, традиција, идентитет и однос према променама. Појам и дефиниција одрживог развоја. Одрживи развој и економске, еколошке и друштвене димензије одрживости. Одржива архитектура, урбанизам и градитељство. Здраво грађење, грађење у складу са окружењем, ресурси и дугорочне развојне перспективе. Значај градитељства и архитектуре у заштити животне средине. Утицај грађевинских објеката и радова на животну средину. Основни појмови (животна средина, одрживи развој, природни ресурси, заштићена природна добра, климатске промене). Процена утицаја пројекта, планова и програма на животну средину. Регулатива у области заштите животне средине. Интегрисано спречавање и контрола загадјења. Елементи управљања чврстим отпадом.

Препоручена литература

1.      Steiner, А., Мартоnакоvа, H. аnd Gizinova, Z. (еdc.), Еnvironmental Governance Sourcebook, УНДП, 2003.

2.      Tchobanoglous, G., and Kreith, F., Handbook of Solid Waste Management 2е, McGraw-Hill, 2002.

3.      Vesilind, P. А. аnd Моrgan, S.М., Introduction tо Еnvironmental Engineering, 2е, Brooks/Cole, 2004.

4.      Spatial Perspectives in Europe,  Ministry of  Hoysing , Spatial Planning and the  Environment, National Spatial Planning Agency, 2000.

5.      Елин, Нан: “Постмодерни урбанизам”, Орион, Београд, 2002.

6.      Коnig G. аnd  Wowak А.S.: Bridge Rehabilitation, Еvns & Sohn, Germany, 1992.

.

Број часова  активне наставе   

                    7

 

предавања:

3

Студијски истраживачки рад:

4

Методе извођења наставе

Предавања. Тестови током наставе. Анализа студија случајева.

Студијски истраживачки рад. Семинарски рад. Теренска настава.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Активности током наставе                                      10

Студијски истраживачки рад                                  30

Семинарски рад                                                        30

смени део испита-одбрана семинарског рада        30