Студијски програм/студијски програми : AРХИТЕКТОНСКО – ПРОЈЕКТАНТСКИ

Врста и ниво студија: дипломске академске студије

Назив предмета: АРХИТЕКТУРА И УМЕТНОСТ

Наставник: Марковић Д. Срђан

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 3

Услов: -

Циљ предмета

Упознавање са значајем  ликовних уметности и могућношу њиховог односа са архитектуром кроз историју и истовремено њихове примене у процесу планирања и визуелизације комуналних објеката и инфраструктуре данас.

Исход предмета

Оспособљеност студената да разуме и примени основне принципе уметничког обликовања у процесу постављања основних принципа планирања комуналних објеката и инфраструктуре у пракси.

Садржај предмета

Теоријска настава

Архитектура и уметност је у суштини упоредни предмет у којем се проблему приступа двојако: са једне стране расматра се архитектонско дело, као конкретна-трајна, уметничка форма у којој се, на креативан начин, реализује однос између ствараоца простора и времена-односно основних естетских и стилских одредница епохе и дела, по себи, као еклатантног израза ствараочеве креативне моћи.

Са друге пак стране предмет Архитектура и уметност подразумева и компаративно истраживање односа између архитектонског дела, као једног од могућих облика уметничкога изражавања, и осталих облика уметности који активно учествују у коначном изгледу самога објекта. Реч је о истраживању односа између скулптуре и архитектуре, сликарства и архитектуре, скулптуре у простору и архитектуре и о односу и међусобном утицају између поетике архитектуре и поетике ликовних уметности.

Практична настава: Студијски истраживачки рад

Израда семинарског рада из тематских области које прате програм наставе.

Литература

Х.Х. Арнасон, Историја модерне уметности, Београд 1975.

Ђулио Карло Арган, Акиле Бонито Олива: Модерна уметност I, II, III, Клио, Београд 2004. 

Х.В.Џенсон: Општа историја уметности ( допуњено издање), Станек, Вараждин 2006.

Кристијан Норберг Шулц, Егзистенција простор, архитектура, Грађ. књига, Београд, 2006.

Хичкок-Џонсон, Интернационални стил, Грађевинска књига, Београд 2003.

Ле Корбизје, Ка правој архитектури, Грађевинска књига, Београд 2006.

Број часова  активне наставе

Остали часови

1.3

Предавања:

2

Вежбе:

0

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад:

1

Методе извођења наставе

Предавања – дескриптивни метод, аналитички метод, метод компаративне анализе,  предавања уз примену аудиовизуелних средстава, консултације

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена 70

Завршни испит

поена 30

активност у току предавања

3

писмени испит

-

практична настава

7

усмени испит

30

семинарски рад (алтернатива испиту)

60