Студијски
програм/студијски програми : AРХИТЕКТОНСКО – ПРОЈЕКТАНТСКИ |
|||||||
Врста и ниво студија:
дипломске академске студије |
|||||||
Назив предмета: ПЕЈСАЖНА АРХИТЕКТУРА |
|||||||
Наставник: Митковић
Б. Петар, Василевска
М. Љиљана |
|||||||
Статус
предмета: изборни |
|||||||
Број
ЕСПБ: 3 |
|||||||
Услов:
- |
|||||||
Циљ предмета Упознавање
са значајем, методама и принципима планирања и пројектовања пејсажне
архитектуре. |
|||||||
Исход предмета Оспособљеност
студената да разуме и примени методе и принципе планирања и пројектовања
пејсажне архитектуре у пракси. |
|||||||
Садржај предмета Теоријска настава Значај пејсажне архитектуре у обликовању града.
Перцепција простора. Историјско наслеђе. Принципи пројектовања, обликовања и
уређења. Употребни, обликовни и симболички потенцијали пејзажа. Елементи
пејзажа. Место и чвориште. Правци и смерови. Масе и облици. Топоними. Репери
и визуре. Значај зеленила. Елементи мреже градског зеленила. Принципи
планирања, уређења и обликовања. Партерно уређење. Урбана опрема. Практична настава:Вежбе Израда
семинарског рада из тематских области које прате програм наставе. |
|||||||
Литература Зите
К.: Уметничко обликовање градова, Грађевинска књига, Београд, 2004. Тошковић
Д.: Урбани дизајн, урбанистичка техника и естетика, Урбанистички завод
Републике Српске, Бањалука, 2000. |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови 1.3 |
||||||
Предавања: 1 |
Вежбе: 2 |
Други
облици наставе: 0 |
Студијски
истраживачки рад: 0 |
||||
Методе извођења наставе 1. предавања – дескриптивни метод, аналитички метод,
метод компаративне анализе, предавања уз примену
аудиовизуелних средстава 2. вежбе 3. консултације. |
|||||||
Оцена знања
(максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
оена 70 |
Завршни испит |
поена 30 |
||||
активност у току предавања |
3 |
писмени испит |
- |
||||
практична настава |
7 |
усмени испит - одбрана семинарског рада |
30 |
||||
семинарски рад |
60 |
|
|
||||