Студијски програм/студијски програми : АРХИТЕКТОНСКО – ПРОЈЕКТАНТСКИ

Врста и ниво студија: дипломске академске студије

Назив предмета: УРЕЂЕЊЕ ПРОСТОРА И ОДРЖИВИ РАЗВОЈ

Наставник: Митковић Б. Петар, Василевска М. Љиљана

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 3

Услов: положени испити из предмета Урбанизам I, Урбанизам II, Урбанизам III, Урбанизам IV на основним студијама Студијског програма Архитектура.

Циљ предмета

Упознавање са значајем, методама и принципима концепта одрживог развоја у процесу планирања, уређења и коришћења простора.

Исход предмета

Оспособљеност студената да разуме и примени принципе и методе одрживог развоја у процесу планирања, уређења и коришћења простора.

 

Садржај предмета

Теоријска настава

Просторна димензија развоја. Интегрисање циљева просторног, економског. Социјалног и енвајронменталног развоја. Дефиниција и значај концепта одрживог развоја. Могућности примене концепта одрживог развоја у просторном и урбанистичком планирању. Практични примери примене принципа одрживог развоја. 

 

Практична настава:Вежбе

Израда семинарског рада из тематских области које прате програм наставе.

 

Литература

Бајић-Брковић, М.,уредник, ''Одрживост и град'', Архитектонски факултет Универзитета у Београду, Београд, 1999.

Вујошевић, М.,'' Новије промене у теорији и пракси планирања на западу и њихове поуке за планирање у Србији/Југославији'', ИАУС, Београд, 2002.

Spatial Perspectives in Europe, Ministry of Housing, Spatial Planning and the Environment, National Spatial Planning Agency, 2000. 

 

Број часова  активне наставе

Остали часови

1.3

Предавања:

1

Вежбе:

2

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад:

0

Методе извођења наставе

Предавања – дескриптивни метод, аналитички метод, метод компаративне анализе,  предавања уз примену аудиовизуелних средстава вежбе, консултације.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена 70

Завршни испит

поена 30

активност у току предавања

3

писмени испит

-

активност - вежбе

7

усмени испит (одбрана семинарског рада)

30

семинарски рад

60