Студијски
програм/студијски програми : АРХИТЕКТОНСКО
– ПРОЈЕКТАНТСКИ |
|||||||
Врста и ниво студија:
дипломске академске студије |
|||||||
Назив предмета: СТРАТЕГИЈА ПРОСТОРНОГ И УРБАНИСТИЧКОГ
РАЗВОЈА |
|||||||
Наставник: Рибар
Б. Милорад |
|||||||
Статус
предмета: обавезни |
|||||||
Број
ЕСПБ: 1 |
|||||||
Услов:
положени испити из предмета Урбанизам I, Урбанизам II, Урбанизам III,
Урбанизам IV на основним студијама Студијског програма Архитектура |
|||||||
Циљ предмета Разумевање позиције, значаја и структуре
стратешког приступа просторном и урбанистичком развоју, као и метода и механизама његове примене. |
|||||||
Исход предмета Оспособљеност студената да разуме позицију и
значај стратегије просторног и урбанистичког развоја у систему друштвене регулације
просторног развоја, као и да примени методе и механизме стратешког приступа у
савременој планерској пракси. |
|||||||
Садржај предмета Теоријска настава Приступи,
садржај и елементи стратегије просторног и урбанистичког развоја. Теоријске
поставке стратешког приступа и планирања просторном и урбанистичком развоју.
Типови стратегија и њихове карактеристике. Стратегија интегрисаног просторног
развоја. Циљеви и програмске оријентације. Плански механизми, инструменти и
мере. Стратегија просторног развоја ЕУ. Стратегија просторног развоја Србије. Практична настава: Нема. |
|||||||
Литература Вујошевић, М. ''Новије промене у теорији и пракси
планирања на западу и њихове поуке за планирање у Србији/Југославији'', ИАУС,
Београд, 2002. Spatial
Perspectives in Europe, Ministry of Housing, Spatial Planning and the
Environment, National Spatial Planning Agency, 2000. |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови 0.4 |
||||||
Предавања: 1 |
Вежбе: 0 |
Други
облици наставе: 0 |
Студијски
истраживачки рад: 0 |
||||
Методе извођења наставе 1. предавања – дескриптивни метод, аналитички метод,
метод компаративне анализе, предавања уз примену
аудиовизуелних средстава 2. консултације. |
|||||||
Оцена знања
(максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена 70 |
Завршни испит |
поена 30 |
||||
активност у току предавања |
10 |
писмени
испит |
- |
||||
семинарски рад |
60 |
усмени испит (одбрана
семинарског рада) |
30 |
||||