Студијски програм/студијски програми : АРХИТЕКТОНСКО - ПРОЈЕКТАНТСКИ

Врста и ниво студија: дипломске академске студије

Назив предмета: САВРЕМЕНЕ ТЕОРИЈЕ АРХИТЕКТОНСКОГ ПРОЈЕКТОВАЊА

Наставник: Гавриловић Ј. Драган

Статус предмета: обавезни

Број ЕСПБ: 2

Услов: Пројектовање јавних зграда II, Архитектонске конструкције III, Урбанизам IV, Савремена архитектура

Циљ предмета

Упознавање са појавом и развојем модернизма у архитектури. Усвајање сазнања о модерним покретима и теоријама архитектуре у свету у другој половини двадесетог века. Упознавање са развојем нових тенденција у архитектури.

Исход предмета

Познавање значајних теорија и развоја у архитектонском пројектовању од модернистичке авангарде до данас. Сазнања о актуелним тенденцијама у архитектонској мисли и могућност за трасирање и развиј личне креативности студента у савременом духу.

Садржај предмета

Теоријска наставa:  Теоретске поставке архитектонског модернизма – основе стваралаштва савремених архитеката. Просторна организзација. Културни и идејно-идеолошки контекст архитектонских остварења. Компаративна анализа лингвистичког, семиотичког и семантичког предлошка значајних теорија у архитектонском пројектовању од модернистичке авангарде до данас. Разрада различитих приступа теорији у архитектонском пројектовању у контексту историјских, друштвених и технолошких перформанси света у коме живимо.

 

Практична настава: Вежбе

Израда семинарског рада, дебатне радионице.

 

Литература

Ранко Радовић, Савремена архитектура, Факултет техничких наука Универзитета у Новом Саду и  Стилос Нови Сад, Нови Сад, 1998.

Предраг Б. Милошевић, Теорија архитектуре, Униврзизет у Нишу, Ниш, 1999.

Милош Перовић, Савремена архитектура, Београд, 2000.

Чарлс Џенкс, Модерни покрети у архитектури, Грађевинска књига, Београд, 1986.

Hays M.K., Architectural Theory since 1968, Cambridg: MIT Press, 1998.

Evers B., Thoenes C., Architectural Theory from the Renaissance to the Preset, Taschen, 2003.

Kruft H.W, A History of architectural theory: from Vitruvius to the present, Princeton Arcitectural Press, 2005.

Број часова  активне наставе   

Остали часови

0.8

Предавања:

1

Вежбе:

1

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад:

0

Методе извођења наставе

Предавања у виду теоријских и графичких презентација, вежбе - графички рад, обилазак локације, консултације, одбрана рада, семинарски рад.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена 70

Завршни испит

поена 30

активност у току предавања

5

писмени испит

-

практична настава

5

усмени испит-одбрана семинарског рада

30

колоквијум-и

2x15

 

 

семинарски рад

30