Студијски
програм/студијски програми : АРХИТЕКТOНСКО - ПРОЈЕКТАНТСКИ |
|||||||
Врста и ниво студија:
дипломске академске студије |
|||||||
Назив предмета: СТУДИО ( ПРИВРЕДНЕ ЗГРАДЕ) |
|||||||
Наставник: Турншек
А. Бранко |
|||||||
Статус
предмета: обавезни |
|||||||
Број
ЕСПБ: 4 |
|||||||
Услов:
сви предмети из области- Урбанизам, Пројектовање привредних зграда 2,
Конструктивни системи, Архитектонске конструкције, Материјали у
архитектури, Увод у пројектовање, Дрвене и Бетонске конструкције |
|||||||
Циљ предмета Упознати студенте са принципима пројектовања
индустријских комплекса и објеката, различитих намена и функција, објеката
мале привреде и пољопривредних комплекса и објеката. Едукација студената
обухвата све фазе пројектовања: анализу пројектног програма, нормативне
регулативе, анализу урбанистичких параметара и избор локације, техничко-технолошких
услова битних за пројектовање ових објеката, урбанистички, архитектонски и
конструктивни склоп истих, пратеће садржаје и објекте. |
|||||||
Исход предмета Оспособљавање
студента за разумевање процеса пројектовања комплекса, објеката и пратећих
садржаја различитих објеката, (сходно избору самих студената) и уз примену
позитивних норми, самостално пројектовање истих. Циљ је даље усмеравање и
усавршавање студента ка његовом стваралачком потенцијалу, уз синтезно
повезивање и примену сублимираног знања. |
|||||||
Садржај предмета
Теоријска наставa: Настава је организована
сходно опредељењу и усмерењу студената и по потреби може бити организована у
три правца-усмерења: индустријски објекти, објекти мале привреде и
пољопривредни комплекси. Тематско подручје везано за пројектовање
индустријских комплекса и зграда. Проблематика је обрађена кроз тематске
целине. Индустријске зоне – избор локације. Просторна композиција и
организација комплекса. Утицај појединих елемената (врсте транспорта,
организација саобраћаја у комплексу и производним халама, врсте технолошких
процеса и тд..) на архитектонску композицију објекта и урбанистичко решење
комплекса. Пројектовање објеката мале привреде: проблематика
је обрађена кроз тематске целине. Избор локације. Просторна композиција и
организација комплекса. Утицај појединих елемената (врста транспорта,
организација саобраћаја, врсте технолошких процеса, утицај степена еманација,
нормативна регулатива, заштита животне средине и тд..) на архитектонску
композицију објекта и урбанистичко решење. Пратећи садржаји и просторије за
раднике (гардеробе, просторије за исхрану...). Пројектовање пољопривредних комплекса и објеката:
проблематика је обрађена кроз тематске целине. Избор локације. Просторна композиција
и организација комплекса. Утицај појединих елемената (положаја и удаљености
од других садржаја, садржаја, врсте транспорта, организације саобраћаја,
врсте технолошких процеса, утицај степена еманација, нормативна
регулатива, заштита животне средине и тд..) на урбанистичко решење. Пратећи
садржаји и просторије за раднике (гардеробе, просторије за исхрану...).
Материјализација производних простора-савремена решења. Примери савремених
објеката и комплекса. Практична настава: Студијски истраживачки рад Вежбе
представљају наставак предавања са додатним објашњењима и конкретном разрадом
тема обрађених на предавањима и у функцији су примене и продубљивања стечених
знања. |
|||||||
Литература Војислав Дамњановић:
Индустријски комплекси и зграде, Универзитет у Београду Десимир Данчевић:
Индустријски објекти, Просвета, Ниш. |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови 2.2 |
||||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 0 |
Други облици
наставе: 0 |
Студијски истраживачки
рад: 1 |
||||
Методе извођења наставе Предавања, вежбе, колоквијуми, домаћи задаци,
обилазак лока-ција и објеката-теренска настава, семинарски рад-самостално
истраживање, одбрана графичког рада, одбрана семинарског рада, израда
пројеката и чланака, консултације. |
|||||||
Оцена знања
(максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена 70 |
Завршни испит |
поена 30 |
||||
активност у току предавања |
60 |
писмени испит-семинарски
рад |
20 |
||||
колоквијум-и |
10 |
усмени испит-одбрана сем.
рада |
10 |
||||