Студијски програм/студијски програми : АРХИТЕКТОНСКО – КОНСТРУКТИВНИ

Врста и ниво студија: дипломске академске студије

Назив предмета: ПРОСТОРНА СТАБИЛНОСТ АРХИТЕКТОНСКИХ  КОНСТРУКЦИЈА 

Наставник: Здравковић Г. Славко

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 5

Услов: Конструктивни системи I и II, Математика II, Нелинеарна анализа, Методе за анализу конструкција

Циљ предмета

Упознавање са конструктивним системима вишеспратних зграда од челика. Оспособљавање за анализу статичко-конструктивних карактеристика вишеспратних  конструктивних система од челика ради њихове рационалне примене у конкретним случајевима.

 

Исход предмета

Стицање основниох знања потребних за анализу и прорачун вишеспратних  конструктивних система са аспекта граничне носивости и употребљивости применом савремених рачунских модела  (методе коначних елемената).

Садржај предмета

Теоријска настава

Системи конструкција вишеспратних зграда, принципи пројектовања оваквих система, конструкцијски облици вишеспратних челичних скелетних система, носивост конструкција високих објеката, развој система за укрућење, системи укрућења висшеспратних оквира и скелета.

 

Практична настава:Вежбе

Рачунске вежбе на примени нумеричких поступака прорачуна сила и деформација вишеспра-тних  конструктивних система.

Литература

Статика конструкција по теорији другог реда, М. Чаушевић, С. Здравковић, Светлост Сарајево, 1992. Стабилност конструкција, збирка решених задатака са изводима из теорије,  С. Здравковић Универзитет у Нишу, 1984. Sulyok-Selimbegović M.: Čelične konstrukcije, AF Zagreb 2003, Поповић Ж.: Зградарство, Научна књига Београд 1987, Ангелов М.: Архитектурни конструкции, Техника Софија 1996

Број часова  активне наставе

Остали часови

2.7

Предавања:

2

Вежбе:

2

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад:

0

Методе извођења наставе

Настава се реализује кроз предавања у виду презентација појединих методских јединица као и уз консултације са наставником. Интерактиван рад са студентима на вежбама  у циљу континуалног праћења нивоа знања студената. Самосталан рад студената одвија се кроз израду рачунских радова и семестралног  рада уз консултације са наставником

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена 40

Завршни испит

поена 60

активност у току предавања

5

писмени испит

30

практична настава

5

усмени испит

30

рачунски радови

30