Студијски програм/студијски програми : АРХИТЕКТОНСКО – КОНСТРУКТИВНИ

Врста и ниво студија: дипломске академске студије

Назив предмета: Фундирање зграда

Наставник: Проловић Д. Верка

Статус предмета: обавезан

Број ЕСПБ: 5

Услов: - Увод у фундирање

Циљ предмета

Стицање знања о правилном избору врсте темеља зграда, овладавање методама њиховог пројектовања, грађења и оцени понашања тла у различитим геотехничким условима.

Исход предмета

Оспособљавање студената да по завршетку студија могу учествовати у свим фазама пројектовања и грађења темеља зграда и оцени њиховог понашања у различитим геотехничким условима.

Садржај предмета

Теоријска настава

Основни конструктивни системи зграда. Утицаји на зграде. Осетљивост на слегања и неравномерна слегања. Дозвољена слегања. Плитки темељи. Темељи самци и тракасти темељи испод зидова. Карактеристична решења за фундирање посебних делова зграда. Темељни носачи – контрагреде (примена, пројектовање и прорачун). Темељни роштиљи. Темељне плоче. Основе прорачуна темеља на деформабилној подлози. Темељне јаме у тлу са и без присуства воде. Вештачко снижење нивоа подземне воде. Примена шипова у фундирању зграда. Прорачун темеља са шиповима. Фундирање зграда у сеизмичким подручјима. Методе појачавања и санације постојећих темеља зграда.

Практична настава:Вежбе

Графички радови (5), израда рачунских примера из области прослушаних на теоријској настави, теренска настава, презентације карактеристичних  примера фундирања зграда и примене нових технологија.

Литература

Проловић В. (2003): Фундирање I,  Грађевинско – архитектонски факултет Ниш,

Глишић М. (2004): Фундирање архитектонских објеката, Архитектонски факултет Београд,

Стевановић С. (1999): Фундирање грађевинских објеката (књига I), Грађевински факултет Београд,

Вујичић Ч. (1984): Фундирање 1, Научна књига, Београд, Грађевински факултет Београд,

Вујичић Ч. (1992): Фундирање 2, Научна књига, Београд, Грађевински факултет Београд,

Ћорић С. (2006): Геостатички прорачуни, Рударско – геолошки факултет Београд,

Проловић В. , Милошевић С. (1994): Збирка задатака из Фундирања, ГАФ Ниш.

Број часова  активне наставе

Остали часови

2.7

Предавања:

2

Вежбе:

2

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад:

0

Методе извођења наставе

Предавања, вежбе, израда графичких радова, колоквијуми, теренска настава, консултације.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена 30

Завршни испит

поена 70

активност у току предавања

5

писмени испит

40

практична настава – вежбе (активност)

5

усмени испит

30

практична настава – вежбе (графички радови)

20

 

 

*Писмени испит се признаје уколико се положе 2 колоквијума (2x20=40)