Студијски
програм/студијски програми : АРХИТЕКТOНСКО - КОНСТРУКТИВНИ |
|||||||
Врста и ниво студија:
дипломске академске студије |
|||||||
Назив предмета: САВРЕМЕНИ ИНДУСТРИЈСКИ ОБЈЕКТИ |
|||||||
Наставник: Турншек
А. Бранко |
|||||||
Статус
предмета: обавезни |
|||||||
Број
ЕСПБ: 5 |
|||||||
Услов:
Урбанизам,
Пројектовање привредних зграда 2, Конструктивни системи, Архитектонске конструкције,
Материјали у архитектури, Увод у пројектовање, Дрвене и Бетонске конструкције |
|||||||
Циљ предмета Упознати студенте са принципима пројектовања
индустријских комплекса и објеката, различитих намена и функција. Едукација
студената обухвата све фазе пројектовања: анализу пројектног програма,
нормативне регулативе, анализу урбанистичких параметара и избор локације,
техничко-технолошких услова битних за пројектовање ових објеката,
урбанистички, архитектонски и конструктивни склоп истих, пратеће садржаје
и објекте. Њихова бројност, садржајна
разноликост, али и просторна повезаност и упућеност, подразумева потребу
примене многобројних метода и модела истраживања, као и сагледавања у ширем
контексту конкретне макроцелине и микролокације. Поставка и садржајна
усмереност предмета је у складу са присутним тенденцијама развоја и градње
поменутих објеката. |
|||||||
Исход предмета Организација
предмета је усмерена на оспособљавање студента за разумевање процеса
пројектовања комплекса, објеката и пратећих садржаја различитих објеката и уз
примену позитивних норми, пројектовање истих. Циљ је даље усмеравање и
усавршавање студента уз синтезно повезивање и примену стеченог знања. |
|||||||
Садржај предмета
Теоријска наставa:Тематско подручје је везано за пројектовање индустријских комплекса и зграда. Проблематика је обрађена кроз тематске целине. Индустријске зоне – избор локације. Просторна композиција и организација комплекса. Утицај појединих елемената (врсте транспорта, организација саобраћаја у комплексу и производним халама, врсте технолошких процеса и тд..) на архитектонску композицију објекта и урбанистичко решење комплекса. Пратећи садржаји у комплексу. Просторије за раднике (гардеробе, просторије за исхрану, амбуланта, рекреациони садржаји...). Материјализација производних простора. Архитектонско обликовање. Примери савремених индустријских објеката и комплекса. Практична настава:Вежбе Вежбе
представљају наставак предавања са додатним објашњењима и конкретном разрадом
тема обрађених на предавањима и у функцији су примене и продубљивања стечених
знања. |
|||||||
Литература Војислав Дамњановић:
Индустријски комплекси и зграде, Универзитет у Београду; Десимир Данчевић:
Индустријски објекти, Просвета, Ниш; Каталози и пропагандни материјал
произвођача опреме, грађевинских фирми и архитектонско-пројектантских бироа,
интернет презентације. |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови 2.7 |
||||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 2 |
Други
облици наставе: 0 |
Студијски
истраживачки рад: 0 |
||||
Методе извођења наставе Предавања, вежбе, колоквијуми, домаћи задаци, обилазак лока-ција и објеката-теренска настава, семинарски рад-самостално истраживање, одбрана графичког рада, одбрана семинарског рада, израда пројеката и чланака, консултације. Настава-предавања и вежбе се
одвијају уз примену савремених аудиовизуелних средстава, а подразумевају
комбинацију различитих метода, како би материја била што пластичније
презентирана (жива реч, монологом и дискусијом о темама које су предмет
изучавања, приказивање филмова, слика, цртежа, пројеката, опреме и
најсавременијих решења примењених код нас и у свету). Вежбе подразумевају
утврђивање и примену стечених знања, а одвијају се преко самосталне израде
графичких радова и домаћих задатака (уз одговарајуће консултације), који су у
функцији лашег савладавања предаване материје. У функцији предавања и вежби
су и посете објектима, што би требало да додатно афирмише функционалну везу
предавања и праксе, односно практичне примене стечених сазнања. Семинарски
рад је заснован на истраживању студента у области која је изнета на
предавањима, и представља афирмисање функционалне везе предавања и праксе и
стицања додатних знања, а у функцији је завршног испита. Колоквијуми- провера
теоријских знања. |
|||||||
Оцена знања
(максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена
70 |
Завршни испит |
поена
30 |
||||
активност у току предавања |
60 |
писмени испит-семинарски
рад |
20 |
||||
колоквијум-и |
10 |
усмени испит-одбрана сем.
рада |
10 |
||||