Студијски
програм/студијски програми : АРХИТЕКТОНСКО
– КОНСТРУКТИВНИ |
|||||||
Врста и ниво студија:
дипломске академске студије |
|||||||
Назив предмета: Динамика архитектонских конструкција и
објеката |
|||||||
Наставник: Здравковић
Г. Славко |
|||||||
Статус
предмета: обавезан |
|||||||
Број
ЕСПБ: 5 |
|||||||
Услов:
- |
|||||||
Циљ предмета Да
се студенти упознају са динамичким оптерећењима, као и да овладају основним
знањем неопходним за прорачун архитектонских конструкција при дејству
динамичког оптерећења и посебно сеизмичког оптерећења. |
|||||||
Исход предмета Да
студенти могу да практично примењују стечена знања при решавању проблема
динамике конструкција и сеизмичког прорачуна конструкција објеката
високоградње у инжењерској пракси. |
|||||||
Садржај предмета Теоријска настава Увод.
Динамичко оптерећење и методе динамике конструкција. Осцилације система са
коначним бројем степени слободе. Основне једначине слободних и принудних
осцилација. Методе решавања секуларних једначина. Анализа утицаја земљотреса.
Увод у инжењерску сеизмологију. Сеизмички прорачун конструкција високоградње.
Асеизмички конструктивни системи. Примена савремених рачунарских програма за
прорачун конструкција на сеизмичке утицаје и утицаје од ветра. Практична настава:Вежбе Вежбе прате предавања и програм вежби је
истоветан програму предавања. Израда рачунских задатака и
графичког радa који се ради на часовима и усмено брани. |
|||||||
Литература Динамика
конструкција, М. Милићевић, С. Здравковић, Универзитет у Нишу, 1984. Динамика
конструкција, збирка решених задатака М. Милићевић, С. Здравковић,
Универзитет у Нишу, 1991. Теорија
конструкција 3, И. П. Прокофјев, Грађевинска књига, Београд, 1961. Асеизмичке
конструкције у високограднји, Емир Хаџи-Мусић, Светлост, Сарајево, 1985. |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови 2.7 |
||||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 2 |
Други
облици наставе: 0 |
Студијски
истраживачки рад: 0 |
||||
Методе извођења наставе Предавања методом живе речи
и методом показивања уз примену визуелних средстава. Метода вежбања са циљем
утврђивања и примене стечених знања кроз израду рачунских задатака и графички
рад који се ради на часовима и усмено брани. Индивидуалне консултације са
наставником и сарадником у терминима ван часова активне наставе ради додатних
објашњења ако је потребно. |
|||||||
Оцена знања
(максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена 30 |
Завршни испит |
поена 70 |
||||
активност у току предавања
и вежби |
10 |
писмени испит |
40 |
||||
тест |
20 |
усмени испит |
30 |
||||