Студијски програм/студијски програми : АРХИТЕКТОНСКО – КОНСТРУКТИВНИ

Врста и ниво студија: дипломске академске студије

Назив предмета: Динамика архитектонских конструкција и објеката

Наставник: Здравковић Г. Славко

Статус предмета: обавезан

Број ЕСПБ: 5

Услов: -

Циљ предмета

Да се студенти упознају са динамичким оптерећењима, као и да овладају основним знањем неопходним за прорачун архитектонских конструкција при дејству динамичког оптерећења и посебно сеизмичког оптерећења.

 

Исход предмета

Да студенти могу да практично примењују стечена знања при решавању проблема динамике конструкција и сеизмичког прорачуна конструкција објеката високоградње у инжењерској пракси.

 

Садржај предмета

Теоријска настава

Увод. Динамичко оптерећење и методе динамике конструкција. Осцилације система са коначним бројем степени слободе. Основне једначине слободних и принудних осцилација. Методе решавања секуларних једначина. Анализа утицаја земљотреса. Увод у инжењерску сеизмологију. Сеизмички прорачун конструкција високоградње. Асеизмички конструктивни системи. Примена савремених рачунарских програма за прорачун конструкција на сеизмичке утицаје и утицаје од ветра.

Практична настава:Вежбе

Вежбе  прате предавања и програм вежби је истоветан програму предавања.

Израда рачунских задатака и графичког радa који се ради на часовима и усмено брани.

Литература

Динамика конструкција, М. Милићевић, С. Здравковић, Универзитет у Нишу, 1984.

Динамика конструкција, збирка решених задатака М. Милићевић, С. Здравковић, Универзитет у Нишу, 1991.

Теорија конструкција 3, И. П. Прокофјев, Грађевинска књига, Београд, 1961.

Асеизмичке конструкције у високограднји, Емир Хаџи-Мусић, Светлост, Сарајево, 1985.

Број часова  активне наставе

Остали часови

2.7

Предавања:

2

Вежбе:

2

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад:

0

Методе извођења наставе

Предавања, вежбе, консултације, тестови, графички рад.

Предавања методом живе речи и методом показивања уз примену визуелних средстава. Метода вежбања са циљем утврђивања и примене стечених знања кроз израду рачунских задатака и графички рад који се ради на часовима и усмено брани. Индивидуалне консултације са наставником и сарадником у терминима ван часова активне наставе ради додатних објашњења ако је потребно.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена 30

Завршни испит

поена 70

активност у току предавања и вежби

10

писмени испит

40

тест

20

усмени испит

30