Студијски програм/студијски програми : АРХИТЕКТОНСКО – КОНСТРУКТИВНИ

Врста и ниво студија: дипломске академске студије

Назив предмета: САВРЕМЕНЕ ФАСАДНЕ КОНСТРУКЦИЈЕ И ФОРМЕ

Наставник: Дамњановић С. Милисав, Богдановић Б. Велиборка

Статус предмета: обавезни

Број ЕСПБ: 5

Услов: -

Циљ предмета

Стицање знања о принципима пројектовања и извођења омотача архитектонских објеката са акцентом на проблеме грађевинске физике и архитектонске форме савремених фасадних конструкција.

Исход предмета

Студент развија вештине аналитичког и комплексног приступа у подручју архитектонских конструкција и примену тих знања на курсевима из области ахитектонског пројектовања. Упознају се потенцијали нових технологија материјализације архитектонских објеката од концепта-форме до детаља и утицаја примењених материјала.

Садржај предмета

Теоријска настава

Основне тематске области које обухвата предмет су архитектонско пројектовање и архитектонске технологије, које садрже тематске целине: пројектовање и конструисање енергетски ефикасних омотача, концепти и техничка решења савремених фасада, технологија вишеслојних фасада-дупле фасаде, унапређење технологије висећих фасадних конструкција од стакла и метала, разматрање компоненти материјализације савремених фасадних омотача са аспекта техничких, функционалних, а пре свега обликовних карактеристика. Предавања дају значај приказу и анализи остварених ѕграда савремене фасадне конструкције.

Практична настава:Вежбе

Графичка анализа решења претпостављеног детаља на усвојеном моделу архитектонског објекта, израда и одбрана семестралног - семинарског рада на задату тему.

Литература

В. Богдановић, Архитектонско – грађевинске конструкције, топлотна заштита зграда, Грађевинско-архитектонски факултет Ниш, Ниш, 2000.

Б. Жегарац, С. Станковић, М. Јовановић Поповић, С. Димић: Савремене фасаде обложене каменом и стаклом, Архитектонски факултет Универзитета у Београду, Београд, 1995.

F. Hart, W. Henn, H. Sontag: Атлас челичних конструкција - Високоградња, Институт за међународну документацију архитектуре, Грађевинска књига, Београд, 1991

Број часова  активне наставе

Остали часови

2.7

Предавања:

2

Вежбе:

2

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад:

0

Методе извођења наставе

Настава се одвија кроз комбинацију више разноврсних облика рада као што су усмена предавања, анализа примера, интерактивни облици наставе, активности у оквиру презетације концепта семинарског рада (коментари са дискусијом), рад на изради семестралног-семинарског рада и графичких прилога. Рад на изради семинарског рада и графичких прилога може бити индивидуалан или групни - два до четири члана у групи.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена 50

Завршни испит

поена 50

активност у току предавања

4

писмени испит

50

практична настава

6 + 30

усмени испит

-

колоквијуми-тест

10