ДОКУМЕНТАЦИЈА ЗА АКРЕДИТАЦИЈУ СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА:

ИНТЕГРИСАНИХ АКАДЕМСКИХ СТУДИЈА

ИАС АРХИТЕКТУРА






Садржај:











Назив студијског програма

Интегрисане академске студије - Архитектура

(ИАС – Архитектура)

Самостална високошколска установа у којој се изводи студијски програм

Универзитет у Нишу

Високошколска установа у којој се изводи студијски програм

Грађевинско-архитектонски факултет

Образовно-научно/образовно-уметничко поље

Технолошке науке

Научна, стручна или уметничка област

Архитектура

Врста студија

Интегрисане академске студије

Обим студија изражен ЕСПБ бодовима

300

Назив дипломе

Мастер инжењер архитектуре (Маст.инж.арх.)

Дужина студија

5 година (10 семестара)

Година у којој је започела реализација студијског програма


Година када ће започети реализација студијског програма (ако је програм нов)

2014. година

Број студената који студира по овом студијском програму


Планирани број студената који ће се уписати на овај студијски програм

180 студената

Датум када је програм прихваћен од стране одговарајућег тела (навести ког)

25. 11. 2013. год.

Сенат Универзитета у Нишу

Језик на коме се изводи студијски програм

српски језик

Година када је програм акредитован



Web адреса на којиј се налазе подаци о студијском програму

http://www.gaf.ni.ac.rs/

УВОД









Стандард 1. Структура студијског програма


Грађевинско-архитектонски факултет Универзитета у Нишу представља

високошколску установу која се више од педесет година бави реализацијом више студијских програма. Студије архитектуре као посебан одсек реализују се од 1995. год. Досадашње искуство из претходно актредитованих студијских програма основних и мастер студија, као и анализа остварених резултата утицала је на неопходност измена и потребу акредитације новог програма који више одговара потребама друштва.

Интегрисане академске студије архитектуре (ИАС – Архитектура) представљају интегрисане основне и дипломске академске студије у пољу техничко технолошких наука, област архитектура, другог нивоа студија. Ове студије трају 5 школских година, чијим се завршетком (обим студија) остварује 300 ЕСПБ. Завршетком ових студија студент стиче академски назив мастер инжењер архитектуре (Маст. инж. арх.) што је у складу са важећим Правилником о листи стручних, академских и научних назива и праксом многих универзитета у Европи.

Садржај студија је мултидисциплинаран јер се у образовању будућих архитеката равноправно комбинују дисциплине из поља уметности, друштвено-хуманистичких наука и техничко технолошких наука. Суштина образовања архитеката је да могу коришћењем достигнућа и сазнања других наука креирати архитектонско-урбанистичко уметничко дело.

Структура студијског програма усаглашена је са сличним студијским програмима у Европи. Година студија је подељена на два семестра а сваки семестар носи 30 ЕСПБ. У првом семестру број часова активне наставе недељно је 24, у другом 26, у трећем 27, у четвртом 27, у петом 28, у шестом 26, у седмом 21, у осмом 24 и у деветом 21. У десетом семестру студент врши истраживање из области завршног–мастер рада и ради завршни–мастер рад што носи 30 часова самосталног истраживачког рада.

Циљ је школовање одговорног, образованог, компетентног и креативног архитекте који је способан да: а) употреби своје знање и практичне вештине у решавању сложених задатака у области архитектонско-урбанистичког пројектовања и реализације архитектонско-урбанистичких пројеката. б) прихвати стручну и професионалну одговорност за високи квалитет пројеката и квалитет реализованог архитектонско-урбанистичког простора и в) прихвати неопходност сталног професионалног усавршавања.

Сврха студијског програма је образовање архитеката, способних да реализују сложене пројекте и одговоре савременим потребама друштва у складу са принципима одрживог развоја.

Услови за упис су дефинисани Статутом факултета и Правилником о упису студената на студијске програме Универзитета у Нишу.



Показатељи и прилози за стандард 1:

Прилог 1.1. Публикација установе (у штампаном или електронском облику, сајт институције)






Стандард 2. Сврха студијског програма


Сврха студијског прогама Интегрисаних академских студија архитектуре (ИАС – Архитектура) на Грађевинско-архитектонском факултету Универзитета у Нишу је образовање студената у смислу оспособљавања до потпуне самосталности у раду као архитекте, који ће такође бити спреман за тимски рад и да максимални допринос општем напретку, како струке, тако и друштва у складу са важећим законима, нормама и правилима струке. Сврха студијског програма је образовање студената за решавање сложених архитектонско-урбанистичких задатака и стално потврђивање значаја професије и њеног места у друштву. Студијски програм обезбеђује стицање компетенција које су друштвено оправдане и корисне. Сврха студијског програма је у складу са основним задацима и циљевима Грађевинско-архитектонског факултета Универзитета у Нишу на коме се програм изводи.

Сврха студијског програма је образовање студената за професионално бављење струком архитектуре – мастер инжењер архитектуре (Маст. инж. арх.)

Студијски програм је конципиран тако да обезбеђује стицање друштвено корисних и оправданих професионалних, научностручних и уметничких компетенција из области архитектуре и урбанизма. Грађевинско-архитектонски факултет у Нишу је дефинисао задатке и циљеве ради образовањеа високо компетентних кадрова из области архитектуре и урбанизма. Сврха програма је потпуно у складу са циљевима и задацима Грађевинско-архитектонског факултета.

Реализацијом Архитектонско-пројектантског студијског програма школују се мастер инжењери архитектуре са општим, професионалним и истраживачким компетенцијама у националном, европским и светским оквирима.

Сврха студијског програма интегрисаних студија Архитектура остварује се кроз:

- усклађивање са савременим токовима стручног, научног и технолошког развоја тако да крајњи исход образовања, мерен квалитетом стручне, научне и уметничке оспособљености свршених студената потпуно одговара националним потребама, европским захтевима и потребама тржишта;

- увођење флексибилног система студија и истраживачких активности;

- усаглашавање постигнутих теоретских знања са могућношћу практичне примене у оквиру свакодневне архитектонско-урбанистичке праксе;

- спровођење система контроле квалитета рада;

- увођење нових метода и информационих технологија у реализацији постојећих и развој нових делова студијског програма интегрисаних академских студија;

- повећање ефикасности образовног процеса кроз унапређење свих параметара квалитета исхода образовања студената архитектуре;

- међународну сарадњу инститиуције и размену студената;

- оствареивање могућности да студенти у свим телима у којима учествују на факултету и универзитету буду равноправни актери у доношењу одлука.



Показатељи и прилози за стандард 2:

Прилог 1.1. Публикација установе (у штампаном или електронском облику, сајт институције)




Стандард 3. Циљеви студијског програма


Циљ студијског програма интегрисаних академских студија архитектуре (ИАС – Архитектура) је постизање високог нивоа знања, компетенција и вештина из области архитектуре и урбанизма. То, поред осталог, укључује развијање способности критичког мишљења, друштвено одговорног и креативног приступа професионалним проблемима и задацима, као и овладавање вештинама које су неопходне за обављање професије.

Основни циљ студијског програма је образовање стручњака, који поседују одговарајућа знања и вештине из области архитектуре и урбанизма која се могу применити у пракси и константно надограђивати.

Један од циљева је и постизање одговарајућег нивоа теоријско-методолошког знања као основе будућег истраживачког рада и наставка даљег школовања на специјалистичким или докторским студијама, уколико се за то определе.

Циљ студијског програма интегрисаних студија архитектуре на Грађевинско-архитектонском факултету Универзитета у Нишу представља:

Формирање компетентног, образованог и креативног архитекте који је способан да:

а) искористи своје знање и практичне вештине у свеобухватном сагледавању професионалних задатака,

б) да се бави промоцијом добре архитектонске праксе и прати достигнућа струке у свету и код нас,

в) прихвати професионалну одговорност за свој рад и ефикасну бригу о ефектима својих дела,

г) прихвати неопходност сталног професионалног усавршавања и континуиране едукације у току читавог живота.

План и програм овог студијског програма треба да:

а) допринесе схватању и прихватању потребе да архитект у сваком тренутку обавља праксу у најбољем интересу друштва, наручиоца али и поштовања законских регулатива, добре праксе и правила струке.

б) омогући студентима стицање научностручне и уметничке компетентности за рад без супервизије после дипломирања, али у исто време да им омогући да буду свесни својих могућности да би, по потреби могли да консултују и сарађују са другим учесницима у пројектантском процесу.

в) промовише квалитете вештине, одговорно понашање и професионалне ставове који доприносе ефикаснијој и адекватној интеракцији са сарадницима, наручиоцима, извођачима и колегама,

г) обезбеди базу за ефикасно и дугорочно образовање и професионално усавршавање.

Неопходно је нагласити да програм интегрисаних академских студија архитектуре (ИАС – Архитектура) омогућава:

- ефикасније студирање и већу мобилност студената,

- савладавање иновационих технологија и преношење знања и вештина које ће бити примењиве у свакодневној архитектонској пракси,

-развија инвентивност и креативност студената као и могућност да учествују у стручним и научним дискусијама и дебатама и

-даје допринос развоју архитектонске струке и науке што у целини представља допирнос читавом високошколском систему Србије у целини.


Показатељи и прилози за стандард 3:

Прилог 1.1. Публикација установе (у штампаном или електронском облику, сајт)


Стандард 4: Компетенције дипломираних студената


Савладавањем студијског програма студент стиче компетенције специфичне за област архитектуре које су у функцији квалитеног обављања научностручне и стручно-уметничке делатности из области архитектуре и урбанизма:

  • поседује знања потребна за разумевање процеса архитектонског и урбанистичког пројектовања,

  • научи да се придржава закона, стандарда и моралних и етичких норми струке,

  • може самостално да доноси одлуке при решавању конкретних пројектних задатака на основу реално процењених информација, претпоставки, аргумената и анализа,

  • оспособљен је да прихвата и примени актуелне резултате научно-техничког прогреса и домете стручно-уметничког напретка, као и методе рада,

  • има способност интегрисања знања у циљу решавања комплексних проблема струке,

  • поседује креативан приступ професионалним проблемима и задацима,

  • поседује креативни приступ у презентацији архитектонско-урбанистичког дела,

  • има способност за тимски рад, комуникацију и размену информација и идеја о проблемима везаним за архитектонску струку са стручњацима унутар и ван струке,

  • примењује стечена знања и вештине у свом даљем стручном и академском образовању и усавршавању,

  • разуме утицај архитектуре и урбанизма на друштво и животну средину и показује морални и етички став у обављању професионалних задатака,

  • критички процењује аргументе, претпоставке, концепте и податке при доношењу одлука,

  • има компетентност у домену вештина које обухватају истраживачке, аналитичке и комуникацијске вештине, а на основу савремених сазнања и схватања,


Исход процеса учења.

Завршетком студијског програма студент је оспособљен да:

  • самостално израђује све врсте архитектонских пројеката и докумената, просторног уређења, као и других стручних послова, консалтинга и инжењеринга у складу са законском регулативом,

  • самостално израђује пројектну и техничку документацију за разне грађевинске објекте,

  • врши стручни надзор при изградњи свих врста објеката,

  • врши техничку контролу свих врста пројеката,

  • организује послове везане за одржавање, заштиту и санацију конструкција,

  • врши истраживања и испитивања у области архитектуре и урбанизма, као и друге послове у области архитектуре, урбанизма и архитектонског инжењерства.



Показатељи и прилози за стандард 4:

Прилог 4.1. Додатак дипломе





Стандард 5: Курикулум


Интегрисанe академскe студијe архитектуре (ИАС – Архитектура) на Грађевинско-архитектонском факултету Универзитета у Нишу трају 5 школских година, односно 10 семестара. Настава у једном семестру траје 15 недеља, а сваки семестар се вреднује са 30 ЕСПБ. Укупан број ЕСПБ бодова студијског програма износи 300 (60 ЕСПБ бодова у једној години).

Програм подразумева 52 обавезна предмета, две стручне праксе (у шестом и деветом семестру) и израду завршног мастер рада. Програм има 8 изборних блокова са укупно 38 предмета.

Курикулум овог студијског програма по семестрима садржи: у првом семестру 24 часа активне наставе недељно, у другом семестру 25 часова активне наставе недељно, у трећем семестру 27 часова активне наставе недељно, у четвртом семестру 27 часова активне наставе недељно, у петом семестру 28 часова активне наставе недељно, у шестом семестру 26 часова активне наставе недељно, у седмом семестру 24 часа активне наставе недељно, у осмом семестру 24 часа активне наставе недељно, у деветом семестру 21 час активне наставе недељно и у десетом семестру предвиђено је 10 сати студијског рада на истраживању из области завршног рада и 20 сати студијског рада на изради завршног мастер рада недељно. Прва година има 735 сати активне наставе, друга 810, трећа 810, четврта 720 и пета 765, што укупно износи 3840 часова активне наставе.

Фактор изборности према позицијама где студент бира предмете је 30%.

Расподела предмета по типовима је извршена на следећи начин:

академско општеобразовни 14.29%

теоријско методолошки 20.88%

научностручни 34.07%

стручно апликативни 30.77 %

Након завршетка обавеза предвиђених студијским програмом и полагања свих испита, студент приступа изради  завршног мастер рада који са 20 ЕСПБ улази у укупан број бодова који дефинишу завршетак студија. У структури студијског програма изборни предмети заступљени су са 30% у односу на укупан број ЕСПБ бодова. Одбраном завршног мастер рада студент завршава интегрисане студије архитектуре и стиче академско звање мастер инжењер архитектуре (Маст. инж. арх.).




Показатељи и прилози за стандард 5:

Табела 5.1 Распоред предмета по семестрима и годинама студија

Табела 5.2 Спецификација предмета

Табела 5.3 Листа изборних предмета

Табела 5.4. Академско-општеобразовни предмети

Табела 5.5. Теоријско - методолошки предмети

Табела 5.6. Научни, односно уметничко-стручни предмети

Табела 5.7. Стручно-апликативни предмети

Прилог 5.1. Распоред часова

Прилог 5.2. Књига предмета (у штампаној или електронској форми на сајту институције) -

Прилог 5.3 Одлука о прихватању студијског програма од стране стручних органа високошколске установе-


Стандард 6: Квалитет, савременост и међународна усаглашеност студијског програма


Студијски програм интегрисаних академских студија архитектуре (ИАС – Архитектура) на Грађевинско-архитектонском факултету Универзитета у Нишу усаглашен је са савременим токовима струке, науке и уметности у области архитектуре и урбанизма. Студијски програм нуди студентима најновија научна, уметничка односно стручна сазнања из ових области. Студијски програм је целовит и свеобухватан и усаглашен је са другим програмима Грађевинско-архитектонског факултету у смислу настављања студија на вишим нивоима студирања. Студијски програм је усаглашен са европским стандардима у погледу услова уписа, трајања студија, услова преласка у наредну годину, стицања дипломе и начина студирања.

Студијски програм је по свим параметрима упоредив са сличним програмима на иностраним високошколским установама, како у односу на непосредно окружење, тако и у оквиру европског образовног простора. Програми упоредиви са програмом интегрисаних академских студија архитектуре (ИАС – Архитектура) на Грађевинско-архитектонском факултету Универзитета у Нишу су:


Architecture –Universita di Ferrara

http://www.unife.it/architettura/lm.architettura


Architecture –Universita di Milano

http://www.polimi.it/en/programmes/course-catalogue/degree-programmes/detail/


Architecture –Universita di Bologna http://www.eng.unibo.it/PortaleEn/Academic+programmes/Courses/Schools/Engineering-and-Architecture/SingleCycleDegree/2013/CoursePage20130881.htm


Architecture –Universita di Pescara

http://offerta1213.unich.it/cdl.php?regdidCod=700M-08-12

Norwegian University of Science and Technology

http://www.ntnu.edu/studies/maar


Fakultata za arhitekturo Univerza v Ljubljani

http://www.fa.uni-lj.si/default.asp?id=2818


School of Technology and Architecture Universidade do Lisboa

http://iscte-iul.pt/en/cursos/licenciaturas/886/Apresentacao.aspx


Faculdade de Arquitectura Universidade do Porto

http://sigarra.up.pt/faup/pt/web_page.Inicial



Показатељи и прилози за стандард 6:

Прилог 6.1,2,3. Документација о најмање три акредитована инострана програма, са којим је програм усклађен

Прилог 6.4. Препоруке или усклађеност са одговарајућим добром праксом у европским институцијама



Стандард 7: Упис студената


Одлуку о упису на студијски програм интегрисане академске студије архитектуре (ИАС – Архитектура) на Грађевинско-архитектонском факултету Универзитета у Нишу доноси Наставно-научно веће факултета, а конкурс за упис на студијски програм расписује Универзитет. Конкурс се расписује након објављивања у јавним гласилима, интернет страници Универзитета и на интернет страници Факултета, а за број кандидата који је утврђен дозволом за рад. Кандидат који конкурише за упис у прву годину студија полаже пријемни испит, односно испит за проверу склоности и способности. Конкурс садржи: брoј студeнaтa зa студијски прoгрaм; услoвe зa упис; мeрилa зa утврђивaњe рeдoслeдa кaндидaтa; пoступaк спрoвoђeњa кoнкурсa; нaчин и рoкoвe зa пoднoшeњe жaлбe нa утврђeни рeдoслeд; висину шкoлaринe кoју плaћaју сaмoфинaнсирaјући студeнти. Одабир, рангирање и упис студената од пријављених кандидата врши се на основу Правилника о упису студената на студијске програме Универзитета у Нишу. По објављеној коначној ранг-листи, а у предвиђеном року кандидати се могу уписати на студијски програм подносећи потребну документацију преко службе Факултета. Редослед кандидата за упис у прву годину основних студија утврђује се на основу општег успеха постигнутог у средњем образовању и резултата постигнутих на пријемном испиту, односно испиту за проверу склоности и способности.

Студенти са других студијских програма, као и лица са завршеним основним студијама, се могу уписати на овај студијски програм. При томе комисија за вредновање вреднује све положене активности кандидата за упис и на основу признатог броја бодова одређује да ли се кандидат може уписати на студијски програм, односно дипломске-master студије. Активности се при том могу признати у потпуности, делимично (уз дефинисање додатних услова) или се не могу признати.

Стрaни држaвљaнин мoжe сe уписaти нa студијски прoгрaм пoд истим услoвимa кao и дoмaћи држaвљaнин. Стрaни држaвљaнин плaћa шкoлaрину, oсим aкo мeђунaрoдним спoрaзумoм нијe другачијe oдрeђeнo.

Према расположивим могућностима Грађевинско-архитектонског факултета и потребама друштва на студијски програм интегрисаних академских студија архитектуре (ИАС – Архитектура) уписује 180 студената.





Показатељи и прилози за стандард 7:

Табела 7.1 Преглед броја студената који су уписани на студијски програм

Табела 7.2 Преглед броја студената који су уписани на студијски програм по годинама студија у текућој школској години

Прилог 7.1. Конкурс за упис студената

Прилог 7.2. Решење о именовању комисије за пријем студената

Прилог 7.3. Услови уписа студената (извод из Статута институције, или други документ)







Стандард 8: Оцењивање и напредовање студената


Студент савлађује студијски програм полагањем испита, чиме стиче одређен број ЕСПБ, у складу са студијским програмом. Сваки појединачни предмет је у одређеном обиму ЕСПБ које студент остварује када са успехом положи испит. Број ЕСПБ се утврђује на основу радног оптерећења студената у савлађивању одређеног предмета и применом јединствене методологије на Грађевинско-архитектонском факултету за све студијске програме.

Успешност студената у савлађивању одређеног предмета прати се континуирано током наставе и изражава се поенима, при чему је максимални број поена које студент може да оствари 100. Студент стиче поене на одређеном предмету кроз рад у настави, испуњавањем предиспитних обавеза и полагањем испита. Минимални број поена које студент може да стекне кроз рад у настави и испуњавањем предиспитних обавеза је 30, а максимални 70.

Сваки предмет у склопу студијског програма има јасан и објављен начин стицања поена. Он укључује број поена које студент стиче на основу сваке појединачне врсте активности током наставе, испуњавања предиспитних обавеза и полагања испита. Укупнo aнгaжoвaњe студeнтa сaстoји сe oд: 1) aктивнe нaстaвe (прeдaвaњa, вeжбe, прaктикуми, сeминaри, прaктичнa нaстaвa, тeрeнскa нaстaвa и сл.); 2) сaмoстaлнoг рaдa; 3) кoлoквијумa; 4) испитa; 5) изрaдe зaвршнoг рaдa; 6) дoбрoвoљнoг рaдa у лoкaлнoј зaјeдници, oргaнизoвaнoг oд стрaнe Фaкултeтa нa прoјeктимa oд знaчaјa зa лoкaлну зaјeдницу (хумaнитaрнa aктивнoст, пoдршкa хeндикeпирaним лицимa и сл.); 7) других oбликa aнгaжoвaњa, у склaду с oпштим aктoм Факултета (стручнa прaксa и сл.). Услoвe, нaчин oргaнизoвaњa и врeднoвaњe дoбрoвoљнoг рaдa урeђујe Вeћe фaкултeтa.

Укупан успех студента на предмету изражава се оценом 5 (није положио) и 10 (одличан). Оцена студента је заснована на укупном броју поена које је студент стекао испуњавањем преиспитних обавеза и полагањем испита, а према квалитету стечених знања и вештина.




Показатељи и прилози за стандард 8:

Табела 8.1 Збирна листа поена по предметима које студент стиче кроз рад у настави и

полагањем предиспитних обавеза као и на испиту.

Табела 8.2 Статистички подаци о напредовању студената на студијском програму

Прилог 8.1. Књига предмета, друга врста публикације или презентација на сајту














Стандард 9: Наставно особље


За реализацију студијског програма обезбеђено је наставно особље са потребним научним, уметничким и стручним квалификацијама. Наставно особље чине лица која остварују наставни, уметнички, научни и истраживачки рад. Наставно особље чине: наставници, истраживачи и сарадници.

Број наставника одговара потребама студијског програма и укупном броју часова наставе на студијском програму, тако да наставник остварује просечно 180 часова активне наставе годишње, односно 6 часова недељно. Од укупног броја наставника око 80% је у сталном радном односу са пуним радним временом.

Број сарадника одговара потребама студијског програма и укупном броју часова наставе на студијском програму, тако да сарадник остварује просечно 300 часова активне наставе годишње, односно 10 часова недељно.

Подаци о наставницима и сарадницима доступни су јавности преко званичног сајта Факултета.

Наставни кадар се бира у звања у складу са одредбама:

  • Статута Факултета

  • Критеријума за избор наставника који је усвојио Сенат Универзитета у Нишу.

Научне, стручне и уметничке квалификације свих наставника и сарадника одговарају образовно-научном пољу и нивоу њихових задужења. Подаци о наставницима и сарадницма (курикулуми, реферати о избору у звање и референце доступни су јавности преко сајта факултета.

У реализацији овог студијског програма учествују и студенти докторских студија, са којима се закључује уговор о регулисању међусобних права и обавеза.




Показатељи и прилози за стандард 9:

Табела 9.1. Научне, уметничке и стручне квалификације наставника и задужења у настави

Табела 9.2. Листа наставника ангажованих на студијском програму

Табела 9.3 Збирни преглед броја наставника по областима, и ужим научним или уметничким областима ангажованих на студијском програму

Табела 9.4. Листа сарадника ангажованих на студијском програму

Прилог 9.1. Фотокопије радних књижица, или уговора у раду наставног особља - (ако је затражена акредитација само студијског програма),

Прилог 9.2. Правилник о избору наставника (ако је затражена акредитација само студијског програма),

Прилог 9.3. Књига наставника (са подацима специфицираним на идентичан начин као у табелама из стандарда, ако се не прилажу табеле)

Прилог 9.4. Доказ о јавној доступности података о наставницима и сарадницима (публикација или сајт институције)








Стандард 10: Организациона и материјална средства


За извођење студијског програма обезбеђени су одговарајући људски, просторни, техничко-технолошки, библиотечки и други ресурси који су примерени карактеру студијског програма и предвиђеном броју студената.

За извођење студијског програма обезбеђен је одговарајући простор за извођење наставе, односно 4,09 м2 бруто простора по студенту. Факултет има амфитеатре, учиониоце, студија и сличне просторије за извођење наставе, библиотечки простор и читаоницу, као и сву потребну техничку помоћ за савремено извођење наставе.

Факултет обезбеђује покривеност свих предмета одговарајућом литературом, училима и помоћним средствима. Библиотека располаже са више од 1000 библиотечких јединица потребних за извођење наставе на студијском програму.

Простор и опрема којом тренутно Факултет располаже, адекватна је за квалитетно извођење свих облика наставе.

Информатички ресурси Факултета су задовољавајући. Факултет располаже великим бројем мрежних рачунара. Служба за информатичку подршку (посебна служба у саставу секретаријата факултета) обједињује и даје информатичку подршку свим запосленима. Студенти могу приступити рачунарима у три рачунарске учионице, у библиотеци и преко властитих рачунара путем бежичне интернет везе у готово свим просторијама Факултета.





Показатељи и прилози за стандард 10:

Табела 10.1 Листа просторија са површином у високошколској установи у којој се изводи настава на студијском програму:

Табела 10.2 Листа опреме за извођење студијског програма

Табела 10.3 Листа библиотечких јединица релевантних за студијски програм

Табела 10.4. Листа уџбеника доступна студентима на студијском програму

Табела 10.5 Покривеност обавезних предмета литературом (књигама, збиркама, практикумима.., које се налазе у библиотеци или их има у продаји)

Прилог 10.1. Књига инвентара

Прилог-10.2. Доказ о поседовању информационе технологије, броја интернет прикључака и сл.
















Стандард 11: Контрола квалитета


Систематско праћење и периодична провера квалитета регулисана је Политиком квалитета и Правилником о обезбеђењу и унапређењу квалитета. Факултет обезбеђује квалитет високог образовања у складу са међународно прихваћеним документима у области високог образовања, Законом о високом образовању, Правилником о стандардима обезбеђења квалитета, Правилником о стандардима за спољашњу проверу квалитета, Стратегијом обезбеђења квалитета и наведеним Правилником.


Обезбеђивање и вредновање квалитета на Факултету обухвата утврђене области обезбеђења квалитета, а то су:

  • студијски програми;

  • настава;

  • научноистраживачки рад

  • вредновање студената;

  • уџбеници и литература;

  • финансијска подршка,

  • просторни капацитети,

  • ненаставна подршка;

  • процес управљања.

Ради праћења, контроле и развоја квалитета Факултета образована је Комисија за обезбеђење квалитета Факултета. Комисија се састоји од 11 чланова од којих 8 бира Наставно-научно веће факултета из реда наставника и сарадника, 1 бирају ненаставни радници Факултета , 2 бира Студентски парламент факултета.

Комисија се бави и прикупљањем, праћењем, анализирањем и извештавањем о свим показатељима обављене наставе у складу са горе наведеним правилницима.





Показатељи и прилози за стандард 11:

Табела 11. 1. Листа чланова комисије за контролу квалитета .

Прилог 11.1. Извештај о резултатима самовредновања студијског програма

Прилог 11.2. Јавно публикован документ –Политика обезбеђења квалитета -

Прилог 11.3. Правилник о уџбеницима -

Прилог 11.4. Извод из Статута установе којим регулише оснивање и делокруг рада комисије за квалитет –













Стандард 12: Студије на даљину


Студије не даљину нису предвиђене.