Назив предмета:   ЗАШТИТА ГРАДИТЕЉСКОГ НАСЛЕЂА 

Наставници: Куртовић-Фолић И. Нађа , Дамњановић С. Милисав , Васић М. Чедомир

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 10

Услов: нема

Циљ предмета

Стицање усавршеног знања о појмовима и принципима у области проучавања, заштите и обнове градитељског наслеђа на основу познавања теорија, доктрине, законодавства и техничких метода заштите, обнове и презентације споменика културе, археолошких налазишта, знаменитих места и просторних културно-историјских целина.

 

Исход предмета

Оспособљавање за научно-истраживачки рад и доношење адекватних одлука у раду на градитељском наслеђу.

 

Садржај предмета

Теоријске поставке проучавања и заштите градитељског наслеђа. Савремени методи проучавања, заштите и презентације градитељског наслеђа. Градитељско наслеђе на тлу Србије. Студије касноантичке и ранохришћанске архитектуре. Студије ренесансне архитектуре – полазиште савремене архитектуре. Садејствоа рхитектуре идругих уметности. Историјске конструкције, материјали и технике грађења.  Проучавање изаштита уметничког наслеђа у Србији. Санација и реконструкцијао бјеката градитељског наслеђа. Помоћне научне дисциплине упроучавању градитељског наслеђа. Конзервација градитељског наслеђа. Правни аспект заштите градитељског наслеђа.

Препоручена литература

Бранди, Ч, Теорија конзервације, Београд, 2007.

Вученовић, С, Архитектонска и урбана конзервација, Београд 2003.

Jokileto, Y, A History of Architectural Conservation, Oxford 1999.

Културно наслеђе, избор најзначајних докумената Савета Европе, Београд, 2004.

Куртовић-Фолић, Н.:Ново тумачење доктрине заштите градитељског наслеђа”, Просторно планирање, регионални развој и заштита животне средине 3, (ур. Н.Спасић), ИАУС, Београд, 1997, 153-172.

Нешковић, Ј, Ревитализација градитељског наслеђа, Београд 1985.

Tiesdell, S, Taner, O., Heath, T, Revitalizing Historic Urban Quarters, Oxford 1996.

Број часова  активне наставе         7

предавања:

3

Студијски истраживачки рад:

4

Методе извођења наставе

                                                   Аудиторне и менторске

 

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Активности током наставе                  10

Семинарски рад                                    50

Усмени испит                                       40