Студијски програм/студијски програми : АРХИТЕКТОНСКО – КОНСТРУКТИВНИ

Врста и ниво студија: дипломске академске студије

Назив предмета: Површински системи конструкција

Наставник: Здравковић Г. Славко, Радивојевић Д. Гроздана

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 5

Услов: -

Циљ предмета

Упознавање са основним поставкама и проблемима анализе стања напрезања и деформације површинских носача под утицајем статичког оптерећења.

Исход предмета

Студент поседује знања потребна за разумевање и спровођење процеса пројектовања и прорачуна површинских система носача у зградама.

Садржај предмета

Теоријска настава

Дефиниција површинских носача, основне претпоставке, подела. Плоче оптерећене трансверзалним оптерећењем, диференцијална једначина и гранични услови у правоуглим и поларним координатама, методе решавања. Плоче оптерећене у својој равни, диференцијална једначина и гранични услови. Безмоментна теорија ротационих и цилиндричних љуски, силе у пресецима и деформација средње површи. Примена компјутерских програма за прорачун површинских носачи.

Практична настава:Вежбе

Вежбе  прате предавања и програм вежби је истоветан програму предавања. На вежбама се раде нумерички примери, угледни примери за графичке радове, графички радови и испитни задаци.

Литература

Н. Хајдин: Теорија површинских носача, део 1. Плоче напрегнуте на савијање, Грађевински факултет Универзитета у Београду, Београд, 1989.

Н. Хајдин: Теорија површинских носача, део 2. Плоче напрегнуте у својој равни, Грађевински факултет Универзитета у Београду, Београд, 1989.

Н. Хајдин: Теорија површинских носача, део 3. Љуске, Грађевински факултет Универзитета у Београду, Београд, 1989.

К. Гиркман: Површински системи носача, Грађевинска књига, Београд, 1965.

С. Тимошенко, С. Војновски-Кригер: Теорија плоча и љуски, Грађевинска књига, Београд, 1962.

А. Ангелов: Теорија на поврчинските носачи, Универзитет Кирил и Методиј , Скопје, 1987.

M. Mилићевић, С. Стевановић, С. Здравковић: Теорија површинских носача, збирка решених задатака, Грађевински факултет Ниш, 1992.

Број часова  активне наставе

Остали часови

2.7

Предавања:

2

Вежбе:

2

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад:

0

Методе извођења наставе

Предавања, вежбе, консултације, графички рад.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена 30

Завршни испит

поена 70

активност у току предавања и вежбања

10

писмени испит

40

тест

20

усмени испит

30