Студијски програм/студијски програми : AРХИТЕКТОНСКО – КОНСТРУКТИВНИ

Врста и ниво студија: дипломске академске студије

Назив предмета: МЕТОДЕ МОДЕЛОВАЊА КОНСТРУКЦИЈА У АРХИТЕКТУРИ

Наставник: Поповић Х. Бранко, Игић С. Томислав

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 5

Услов: нема

Циљ предмета

Упознавање са елементима теорије пластичности и методе коначних елемената уз нумеричке методе у спрези са рационалним пројектовањем

Исход предмета

Стицање основних знања за рационално димензионисање и пројектовање пресека и конструкција, односно система.

Садржај предмета

Увод. Формулација проблема рационалног и поузданог прорачунавања и обликовања архитектонских конструкција и система .

Механизми лома линијских система. Примена за одређивање доње и горње границе оптерећења лома линијских система. Рационално димензионисање решеткастих носача, континуалних носача и рамовских система. Рационализација површинских носача у еластичној, пластичној области. Конструкцијски системи са минималном тежином,запремином и ценом. Примена метода коначних елемената на рационално димензионисање. Савремене тенденције у овој области, нумеричке методе и нова достигнућа у избору конструкцијских решења.

 

Препоручена литература

1) Chern J. M., Prager W., Optimal design of trusses for alternative loads, Ing. Arch. 41, 1972. 2) Foulkes J., The minimum-weight design of structural frames,  London, Ser. A, 1954. 3)Rozvany G.I.N. Olhoff N., Cheng K. T., Taylor J., On the solid plate paradox in structural opimization, J., Struct. Mech., 18, 1982. 4) Grandhi R. V., Structural optimization with frequency constrains-A Review, AIAA Journal, vol 31, 12, 1993. 5) Save, M. A., Igic, T., Exemples de poutres optimales a deux fonctions, J. Struct. Mech. 11, 101-110, 1983., 6) T. S. Igic, G. Guerlement, D. O. Lamblin, Uslovi optimuma punih metalnih ljuski sa tehnoloskim ograničenjima i primeri optimalnog plastičnog dimenzionisanja, Jugoslovensko društvo za mehaniku, 16. Jugoslovenski kongres teorijske i primenjene mehanike, str.302-307, Bečići, 1984.

 

Број часова  активне наставе

Остали часови

2.7

Предавања:

2

Вежбе:

2

Други облици наставе:

0

Студијски истраживачки рад:

0

Методе извођења наставе

1. предавања – дескриптивни метод, аналитички метод, метод компаративне анализе,  предавања уз примену аудиовизуелних средстава

2. вежбе

3. консултације

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена 50

Завршни испит

поена 50

активност у току предавања

5

писмени испит

25

практична настава

5

усмени испит

25

израда семинарског рада

40